On Ray Reordering Techniques for Faster GPU Ray Tracing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F20%3A00343848" target="_blank" >RIV/68407700:21230/20:00343848 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1145/3384382.3384534" target="_blank" >https://doi.org/10.1145/3384382.3384534</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3384382.3384534" target="_blank" >10.1145/3384382.3384534</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On Ray Reordering Techniques for Faster GPU Ray Tracing
Popis výsledku v původním jazyce
We study ray reordering as a tool for increasing the performance of existing GPU ray tracing implementations. We focus on ray reordering that is fully agnostic to the particular trace kernel. We summarize the existing methods for computing the ray sorting keys and discuss their properties. We propose a novel modification of a previously proposed method using the termination point estimation that is well-suited to tracing secondary rays. We evaluate the ray reordering techniques in the context of the wavefront path tracing using the RTX trace kernels. We show that ray reordering yields significantly higher trace speed on recent GPUs (1.3 - 2.0 x), but to recover the reordering overhead in the hardware-accelerated trace phase is problematic.
Název v anglickém jazyce
On Ray Reordering Techniques for Faster GPU Ray Tracing
Popis výsledku anglicky
We study ray reordering as a tool for increasing the performance of existing GPU ray tracing implementations. We focus on ray reordering that is fully agnostic to the particular trace kernel. We summarize the existing methods for computing the ray sorting keys and discuss their properties. We propose a novel modification of a previously proposed method using the termination point estimation that is well-suited to tracing secondary rays. We evaluate the ray reordering techniques in the context of the wavefront path tracing using the RTX trace kernels. We show that ray reordering yields significantly higher trace speed on recent GPUs (1.3 - 2.0 x), but to recover the reordering overhead in the hardware-accelerated trace phase is problematic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA18-20374S" target="_blank" >GA18-20374S: Interaktivní zobrazování s distribuovaným výpočtem osvětlení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
I3D '20: Symposium on Interactive 3D Graphics and Games
ISBN
978-1-4503-7589-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1-9
Název nakladatele
ACM
Místo vydání
New York
Místo konání akce
San Francisco
Datum konání akce
15. 9. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000628654900013