Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On Ray Reordering Techniques for Faster GPU Ray Tracing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F20%3A00343848" target="_blank" >RIV/68407700:21230/20:00343848 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1145/3384382.3384534" target="_blank" >https://doi.org/10.1145/3384382.3384534</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3384382.3384534" target="_blank" >10.1145/3384382.3384534</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On Ray Reordering Techniques for Faster GPU Ray Tracing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We study ray reordering as a tool for increasing the performance of existing GPU ray tracing implementations. We focus on ray reordering that is fully agnostic to the particular trace kernel. We summarize the existing methods for computing the ray sorting keys and discuss their properties. We propose a novel modification of a previously proposed method using the termination point estimation that is well-suited to tracing secondary rays. We evaluate the ray reordering techniques in the context of the wavefront path tracing using the RTX trace kernels. We show that ray reordering yields significantly higher trace speed on recent GPUs (1.3 - 2.0 x), but to recover the reordering overhead in the hardware-accelerated trace phase is problematic.

  • Název v anglickém jazyce

    On Ray Reordering Techniques for Faster GPU Ray Tracing

  • Popis výsledku anglicky

    We study ray reordering as a tool for increasing the performance of existing GPU ray tracing implementations. We focus on ray reordering that is fully agnostic to the particular trace kernel. We summarize the existing methods for computing the ray sorting keys and discuss their properties. We propose a novel modification of a previously proposed method using the termination point estimation that is well-suited to tracing secondary rays. We evaluate the ray reordering techniques in the context of the wavefront path tracing using the RTX trace kernels. We show that ray reordering yields significantly higher trace speed on recent GPUs (1.3 - 2.0 x), but to recover the reordering overhead in the hardware-accelerated trace phase is problematic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-20374S" target="_blank" >GA18-20374S: Interaktivní zobrazování s distribuovaným výpočtem osvětlení</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    I3D '20: Symposium on Interactive 3D Graphics and Games

  • ISBN

    978-1-4503-7589-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1-9

  • Název nakladatele

    ACM

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    San Francisco

  • Datum konání akce

    15. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000628654900013