Reducing Traffic Congestion in Urban Areas via Real-Time Re-Routing: A Simulation Study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F20%3A00347195" target="_blank" >RIV/68407700:21230/20:00347195 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1007/978-3-030-64984-5_6" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-030-64984-5_6</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-64984-5_6" target="_blank" >10.1007/978-3-030-64984-5_6</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reducing Traffic Congestion in Urban Areas via Real-Time Re-Routing: A Simulation Study
Popis výsledku v původním jazyce
Traffic congestion problems of urban road networks are having a strong impact on economy, due to losses from accidents and delays, and to public health. The recent progress in connected vehicles is expanding the approaches that can be exploited to tackle traffic congestion, particularly in urban regions. Connected vehicles pave the way to centralised real-time re-routing, where a urban traffic controller can suggest alternative routes to be followed in order to reduce delays and mitigate congestion issues in the network. In this work, we introduce a centralised architecture and we compare in simulation a number of approaches that can be exploited for re-routing vehicles.
Název v anglickém jazyce
Reducing Traffic Congestion in Urban Areas via Real-Time Re-Routing: A Simulation Study
Popis výsledku anglicky
Traffic congestion problems of urban road networks are having a strong impact on economy, due to losses from accidents and delays, and to public health. The recent progress in connected vehicles is expanding the approaches that can be exploited to tackle traffic congestion, particularly in urban regions. Connected vehicles pave the way to centralised real-time re-routing, where a urban traffic controller can suggest alternative routes to be followed in order to reduce delays and mitigate congestion issues in the network. In this work, we introduce a centralised architecture and we compare in simulation a number of approaches that can be exploited for re-routing vehicles.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA18-07252S" target="_blank" >GA18-07252S: MoRePlan: Modelování a reformulace plánovacích problémů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
AI 2020: Advances in Artificial Intelligence
ISBN
978-3-030-64983-8
ISSN
0302-9743
e-ISSN
0302-9743
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
69-81
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Canberra
Datum konání akce
29. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—