Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Centralised Vehicle Routing for Optimising Urban Traffic: A Scalability Perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21730%2F23%3A00369489" target="_blank" >RIV/68407700:21730/23:00369489 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/IV55152.2023.10186707" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/IV55152.2023.10186707</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/IV55152.2023.10186707" target="_blank" >10.1109/IV55152.2023.10186707</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Centralised Vehicle Routing for Optimising Urban Traffic: A Scalability Perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the light of revolutionary technologies such as connected autonomous vehicles, centralised vehicle (or traffic) routing is attracting a growing interest as an effective method to tackle traffic congestion in urban areas, which causes enormous economic losses. Whereas potential benefits of centralised vehicle routing techniques are huge, they are not yet mature enough to be deployed in (large) urban areas. The major issue preventing their deployment being the lack of scalability. This position paper provides an all encompassing discussion around how the scalability issue for centralised vehicle (traffic) routing approaches might be addressed. In particular, we elaborate on how the model of the environment (the road network and the traffic) can be reasonably abstracted to allow simplified yet meaningful reasoning. Then, we provide an overview of relevant classes of decision-making techniques and elaborate how they can be applied to tackle the problem. At the end, we present our perspective on how different types of decision-making techniques can be effectively combined such that they can deal with the scalability issue while maintaining reasonable quality of assigned routes.

  • Název v anglickém jazyce

    Centralised Vehicle Routing for Optimising Urban Traffic: A Scalability Perspective

  • Popis výsledku anglicky

    In the light of revolutionary technologies such as connected autonomous vehicles, centralised vehicle (or traffic) routing is attracting a growing interest as an effective method to tackle traffic congestion in urban areas, which causes enormous economic losses. Whereas potential benefits of centralised vehicle routing techniques are huge, they are not yet mature enough to be deployed in (large) urban areas. The major issue preventing their deployment being the lack of scalability. This position paper provides an all encompassing discussion around how the scalability issue for centralised vehicle (traffic) routing approaches might be addressed. In particular, we elaborate on how the model of the environment (the road network and the traffic) can be reasonably abstracted to allow simplified yet meaningful reasoning. Then, we provide an overview of relevant classes of decision-making techniques and elaborate how they can be applied to tackle the problem. At the end, we present our perspective on how different types of decision-making techniques can be effectively combined such that they can deal with the scalability issue while maintaining reasonable quality of assigned routes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 2023 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV)

  • ISBN

    979-8-3503-4691-6

  • ISSN

    1931-0587

  • e-ISSN

    2642-7214

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Anchorage

  • Datum konání akce

    4. 6. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    001042247300160