TEACHING CODING IN SCHOOLS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F22%3A00360978" target="_blank" >RIV/68407700:21230/22:00360978 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.21125/edulearn.2022.1399" target="_blank" >https://doi.org/10.21125/edulearn.2022.1399</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2022.1399" target="_blank" >10.21125/edulearn.2022.1399</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
TEACHING CODING IN SCHOOLS
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper I present my experience with teaching programming at a primary school in the Czech Republic. I was teaching pupils of age from 10 to 15. At the beginning, I tried to approach programming with the help of Ozobots robots. After a month, I switched to teaching programming in Python. However, this teaching did not entertain all pupils as there were wide age spectrum. The next step was programming in Scratch, and the students were thrilled. Scratch is a graphical programming language that allows very intuitive creation of programs that suit to students. I have very good experience with it.
Název v anglickém jazyce
TEACHING CODING IN SCHOOLS
Popis výsledku anglicky
In this paper I present my experience with teaching programming at a primary school in the Czech Republic. I was teaching pupils of age from 10 to 15. At the beginning, I tried to approach programming with the help of Ozobots robots. After a month, I switched to teaching programming in Python. However, this teaching did not entertain all pupils as there were wide age spectrum. The next step was programming in Scratch, and the students were thrilled. Scratch is a graphical programming language that allows very intuitive creation of programs that suit to students. I have very good experience with it.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EDULEARN22 Proceedings
ISBN
978-84-09-42484-9
ISSN
—
e-ISSN
2340-1117
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
5961-5967
Název nakladatele
IATED Academy
Místo vydání
Valencia
Místo konání akce
Palma de Mallorca
Datum konání akce
4. 7. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—