Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Most Expensive Museum in the World: Three Player Cooperative Game Between VR and PC Platforms Investigating Empathy between Players and Historical Characters.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F23%3A00370097" target="_blank" >RIV/68407700:21230/23:00370097 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1145/3610591.3616425" target="_blank" >https://doi.org/10.1145/3610591.3616425</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3610591.3616425" target="_blank" >10.1145/3610591.3616425</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Most Expensive Museum in the World: Three Player Cooperative Game Between VR and PC Platforms Investigating Empathy between Players and Historical Characters.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes an art installation based on a local cooperative cross platform VR/PC game for three players. The story is based on the historical story of a nuclear power plant, which was built, but never turned on because of a public referendum. The game mechanics are built upon the interaction of three playable historical characters: engineer, activist, and politician. The main goal was to foster empathy in the players by replaying the game from each character’s perspective. We present the story implementation, custom-made interfaces, physical setup, and an evaluation of recordings from a four-month display in a public gallery.

  • Název v anglickém jazyce

    The Most Expensive Museum in the World: Three Player Cooperative Game Between VR and PC Platforms Investigating Empathy between Players and Historical Characters.

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes an art installation based on a local cooperative cross platform VR/PC game for three players. The story is based on the historical story of a nuclear power plant, which was built, but never turned on because of a public referendum. The game mechanics are built upon the interaction of three playable historical characters: engineer, activist, and politician. The main goal was to foster empathy in the players by replaying the game from each character’s perspective. We present the story implementation, custom-made interfaces, physical setup, and an evaluation of recordings from a four-month display in a public gallery.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SA '23: SIGGRAPH Asia 2023 Art Papers

  • ISBN

    979-8-4007-0320-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Název nakladatele

    ACM

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Sydney

  • Datum konání akce

    12. 12. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku