The Most Expensive Museum in the World: Three Player Cooperative Game Between VR and PC Platforms Investigating Empathy between Players and Historical Characters.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F23%3A00370097" target="_blank" >RIV/68407700:21230/23:00370097 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1145/3610591.3616425" target="_blank" >https://doi.org/10.1145/3610591.3616425</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3610591.3616425" target="_blank" >10.1145/3610591.3616425</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Most Expensive Museum in the World: Three Player Cooperative Game Between VR and PC Platforms Investigating Empathy between Players and Historical Characters.
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes an art installation based on a local cooperative cross platform VR/PC game for three players. The story is based on the historical story of a nuclear power plant, which was built, but never turned on because of a public referendum. The game mechanics are built upon the interaction of three playable historical characters: engineer, activist, and politician. The main goal was to foster empathy in the players by replaying the game from each character’s perspective. We present the story implementation, custom-made interfaces, physical setup, and an evaluation of recordings from a four-month display in a public gallery.
Název v anglickém jazyce
The Most Expensive Museum in the World: Three Player Cooperative Game Between VR and PC Platforms Investigating Empathy between Players and Historical Characters.
Popis výsledku anglicky
The paper describes an art installation based on a local cooperative cross platform VR/PC game for three players. The story is based on the historical story of a nuclear power plant, which was built, but never turned on because of a public referendum. The game mechanics are built upon the interaction of three playable historical characters: engineer, activist, and politician. The main goal was to foster empathy in the players by replaying the game from each character’s perspective. We present the story implementation, custom-made interfaces, physical setup, and an evaluation of recordings from a four-month display in a public gallery.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SA '23: SIGGRAPH Asia 2023 Art Papers
ISBN
979-8-4007-0320-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
ACM
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Sydney
Datum konání akce
12. 12. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—