Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On Distributed Traffic Signal Control

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F15%3A00242936" target="_blank" >RIV/68407700:21260/15:00242936 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ITSC.2015.150" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ITSC.2015.150</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ITSC.2015.150" target="_blank" >10.1109/ITSC.2015.150</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On Distributed Traffic Signal Control

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Distributed control mechanisms have been studied in past decades in different application areas. Currently, multiagent systems are a popular topic also in ITS systems, where numerous approaches to distribution of system intelligence are being tested. One of the main problems in distributed control, however, remains the guarantee of reaching the global optimum-while most of the applications perform sufficiently well, there is no way to tell that they cannot perform even better, or that they may fail under certain operating conditions. Luckily, for certain control paradigms such guarantees may be given. In this paper we study two approaches to distributed control, namely distributed LQ control and distributed non-lonear control using COBYLA algorithm, and apply them to urban traffic control scenario. We show that the convergence conditions are met and results achieved with distributed control converge to those of centralised control mechanisms.

  • Název v anglickém jazyce

    On Distributed Traffic Signal Control

  • Popis výsledku anglicky

    Distributed control mechanisms have been studied in past decades in different application areas. Currently, multiagent systems are a popular topic also in ITS systems, where numerous approaches to distribution of system intelligence are being tested. One of the main problems in distributed control, however, remains the guarantee of reaching the global optimum-while most of the applications perform sufficiently well, there is no way to tell that they cannot perform even better, or that they may fail under certain operating conditions. Luckily, for certain control paradigms such guarantees may be given. In this paper we study two approaches to distributed control, namely distributed LQ control and distributed non-lonear control using COBYLA algorithm, and apply them to urban traffic control scenario. We show that the convergence conditions are met and results achieved with distributed control converge to those of centralised control mechanisms.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proccedings of the 18th IEEE International Conference on Intelligent Transportation Systems

  • ISBN

    978-1-4673-6595-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    894-899

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Las Canteras

  • Datum konání akce

    15. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku