On Distributed Traffic Signal Control
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F15%3A00242936" target="_blank" >RIV/68407700:21260/15:00242936 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ITSC.2015.150" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ITSC.2015.150</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ITSC.2015.150" target="_blank" >10.1109/ITSC.2015.150</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On Distributed Traffic Signal Control
Popis výsledku v původním jazyce
Distributed control mechanisms have been studied in past decades in different application areas. Currently, multiagent systems are a popular topic also in ITS systems, where numerous approaches to distribution of system intelligence are being tested. One of the main problems in distributed control, however, remains the guarantee of reaching the global optimum-while most of the applications perform sufficiently well, there is no way to tell that they cannot perform even better, or that they may fail under certain operating conditions. Luckily, for certain control paradigms such guarantees may be given. In this paper we study two approaches to distributed control, namely distributed LQ control and distributed non-lonear control using COBYLA algorithm, and apply them to urban traffic control scenario. We show that the convergence conditions are met and results achieved with distributed control converge to those of centralised control mechanisms.
Název v anglickém jazyce
On Distributed Traffic Signal Control
Popis výsledku anglicky
Distributed control mechanisms have been studied in past decades in different application areas. Currently, multiagent systems are a popular topic also in ITS systems, where numerous approaches to distribution of system intelligence are being tested. One of the main problems in distributed control, however, remains the guarantee of reaching the global optimum-while most of the applications perform sufficiently well, there is no way to tell that they cannot perform even better, or that they may fail under certain operating conditions. Luckily, for certain control paradigms such guarantees may be given. In this paper we study two approaches to distributed control, namely distributed LQ control and distributed non-lonear control using COBYLA algorithm, and apply them to urban traffic control scenario. We show that the convergence conditions are met and results achieved with distributed control converge to those of centralised control mechanisms.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proccedings of the 18th IEEE International Conference on Intelligent Transportation Systems
ISBN
978-1-4673-6595-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
894-899
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Las Canteras
Datum konání akce
15. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—