A Theoretical Model for the Calculation of Slow Vehicle Travel Times on Designated Routes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F16%3A00302481" target="_blank" >RIV/68407700:21260/16:00302481 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A Theoretical Model for the Calculation of Slow Vehicle Travel Times on Designated Routes
Popis výsledku v původním jazyce
This paper aims to familiarize the reader with the construction of a discrete and theoretical model for the calculation of slow moving vehicle travel times on routes based on the technical parameters of the route and valid legislation for designing roads. The article describes an analytic algorithm for the calculation of travel times using a purely deterministic approach. The assumption of the model is that the vehicle is moving on every section of its route as fast as the regulations allow and the geometry of the route allows (especially road width configurations, horizontal and vertical alignment etc.). This so-called analytical model, compared to other transport models, brings into the calculation new factors and decision criteria, which have major impacts on the outcome. As a result, this model should be closer to the real values of slow vehicle travel times on the route.
Název v anglickém jazyce
A Theoretical Model for the Calculation of Slow Vehicle Travel Times on Designated Routes
Popis výsledku anglicky
This paper aims to familiarize the reader with the construction of a discrete and theoretical model for the calculation of slow moving vehicle travel times on routes based on the technical parameters of the route and valid legislation for designing roads. The article describes an analytic algorithm for the calculation of travel times using a purely deterministic approach. The assumption of the model is that the vehicle is moving on every section of its route as fast as the regulations allow and the geometry of the route allows (especially road width configurations, horizontal and vertical alignment etc.). This so-called analytical model, compared to other transport models, brings into the calculation new factors and decision criteria, which have major impacts on the outcome. As a result, this model should be closer to the real values of slow vehicle travel times on the route.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 20th International Conference Transport Means 2016
ISBN
—
ISSN
1822-296X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
354-360
Název nakladatele
Kauno technologijos universitetas
Místo vydání
Kaunas
Místo konání akce
Juodkrante
Datum konání akce
5. 10. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000402539900068