Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Theoretical Model for the Calculation of Slow Vehicle Travel Times on Designated Routes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F16%3A00302481" target="_blank" >RIV/68407700:21260/16:00302481 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Theoretical Model for the Calculation of Slow Vehicle Travel Times on Designated Routes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper aims to familiarize the reader with the construction of a discrete and theoretical model for the calculation of slow moving vehicle travel times on routes based on the technical parameters of the route and valid legislation for designing roads. The article describes an analytic algorithm for the calculation of travel times using a purely deterministic approach. The assumption of the model is that the vehicle is moving on every section of its route as fast as the regulations allow and the geometry of the route allows (especially road width configurations, horizontal and vertical alignment etc.). This so-called analytical model, compared to other transport models, brings into the calculation new factors and decision criteria, which have major impacts on the outcome. As a result, this model should be closer to the real values of slow vehicle travel times on the route.

  • Název v anglickém jazyce

    A Theoretical Model for the Calculation of Slow Vehicle Travel Times on Designated Routes

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims to familiarize the reader with the construction of a discrete and theoretical model for the calculation of slow moving vehicle travel times on routes based on the technical parameters of the route and valid legislation for designing roads. The article describes an analytic algorithm for the calculation of travel times using a purely deterministic approach. The assumption of the model is that the vehicle is moving on every section of its route as fast as the regulations allow and the geometry of the route allows (especially road width configurations, horizontal and vertical alignment etc.). This so-called analytical model, compared to other transport models, brings into the calculation new factors and decision criteria, which have major impacts on the outcome. As a result, this model should be closer to the real values of slow vehicle travel times on the route.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 20th International Conference Transport Means 2016

  • ISBN

  • ISSN

    1822-296X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    354-360

  • Název nakladatele

    Kauno technologijos universitetas

  • Místo vydání

    Kaunas

  • Místo konání akce

    Juodkrante

  • Datum konání akce

    5. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000402539900068