Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamická opto-akustická metoda hodnocení emisní hlučnosti železničního svršku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F24%3A00380078" target="_blank" >RIV/68407700:21260/24:00380078 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://konferencezdc.cz/wp-content/uploads/2024/11/ZDC_2024_Sbornik_www.pdf" target="_blank" >https://konferencezdc.cz/wp-content/uploads/2024/11/ZDC_2024_Sbornik_www.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dynamická opto-akustická metoda hodnocení emisní hlučnosti železničního svršku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek představuje dosavadní vybrané poznatky projektu Dynamická opto-akustická metoda hodnocení emisní hlučnosti železničního svršku, který je řešen společností EKOLA group, spol. s r.o., a ČVUT v Praze Fakultou dopravní. V rámci projektu je navržena nová metoda hodnocení emisní hlučnosti železničního svršku spolu se souvisejícím přístrojovým vybavením. Systém pracuje na principu kombinace optických a akustických snímačů v blízkém poli kontaktu kolejnice s kolem žel. vozidla, což umožňuje izolaci emisní hlučnosti samotného odvalování od ostatních jevů tvořících hluk při jízdě vozu. Díky tomu je možné analyzovat a hodnotit akustickou emisi pouze samotného žel. svršku a je možné průběžně, systematicky a neinvazivně sledovat kvalitu žel. svršku v projížděném úseku, včetně trendů vývoje hlučnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Dynamic Opto-acoustic Method for Railway Superstructure Emission Noise Assessment

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents selected results of the project Dynamic Opto-acoustic Method for Railway Superstructure Emission Noise Assessment, carried out by EKOLA group Ltd and CTU in Prague Faculty of Transportation Sciences. The project proposes a new method of emission noise assessment of railway superstructure together with the corresponding instrumentation. The system works on the principle of combining optical and acoustic sensors in the near field of contact of the rail with the wheel of the railway vehicle, which allows to isolate the emission noise of the rolling itself from other phenomena causing noise during the running of the vehicle. This makes it possible to analyse and evaluate the acoustic emission of the superstructure itself and to continuously, systematically and non-invasively monitor the quality of the superstructure in the section to be traversed, including noise trends.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK03000099" target="_blank" >CK03000099: Dynamická opto-akustická metoda hodnocení emisní hlučnosti železničního svršku</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    22. konference „Železniční dopravní cesta 2024“ - Sborník přednášek

  • ISBN

    978-80-907189-5-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    80-89

  • Název nakladatele

    Správa železnic, státní organizace

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Plzeň

  • Datum konání akce

    20. 11. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku