Dynamická opto-akustická metoda hodnocení emisní hlučnosti železničního svršku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F24%3A00380078" target="_blank" >RIV/68407700:21260/24:00380078 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://konferencezdc.cz/wp-content/uploads/2024/11/ZDC_2024_Sbornik_www.pdf" target="_blank" >https://konferencezdc.cz/wp-content/uploads/2024/11/ZDC_2024_Sbornik_www.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dynamická opto-akustická metoda hodnocení emisní hlučnosti železničního svršku
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje dosavadní vybrané poznatky projektu Dynamická opto-akustická metoda hodnocení emisní hlučnosti železničního svršku, který je řešen společností EKOLA group, spol. s r.o., a ČVUT v Praze Fakultou dopravní. V rámci projektu je navržena nová metoda hodnocení emisní hlučnosti železničního svršku spolu se souvisejícím přístrojovým vybavením. Systém pracuje na principu kombinace optických a akustických snímačů v blízkém poli kontaktu kolejnice s kolem žel. vozidla, což umožňuje izolaci emisní hlučnosti samotného odvalování od ostatních jevů tvořících hluk při jízdě vozu. Díky tomu je možné analyzovat a hodnotit akustickou emisi pouze samotného žel. svršku a je možné průběžně, systematicky a neinvazivně sledovat kvalitu žel. svršku v projížděném úseku, včetně trendů vývoje hlučnosti.
Název v anglickém jazyce
Dynamic Opto-acoustic Method for Railway Superstructure Emission Noise Assessment
Popis výsledku anglicky
The paper presents selected results of the project Dynamic Opto-acoustic Method for Railway Superstructure Emission Noise Assessment, carried out by EKOLA group Ltd and CTU in Prague Faculty of Transportation Sciences. The project proposes a new method of emission noise assessment of railway superstructure together with the corresponding instrumentation. The system works on the principle of combining optical and acoustic sensors in the near field of contact of the rail with the wheel of the railway vehicle, which allows to isolate the emission noise of the rolling itself from other phenomena causing noise during the running of the vehicle. This makes it possible to analyse and evaluate the acoustic emission of the superstructure itself and to continuously, systematically and non-invasively monitor the quality of the superstructure in the section to be traversed, including noise trends.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK03000099" target="_blank" >CK03000099: Dynamická opto-akustická metoda hodnocení emisní hlučnosti železničního svršku</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
22. konference „Železniční dopravní cesta 2024“ - Sborník přednášek
ISBN
978-80-907189-5-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
80-89
Název nakladatele
Správa železnic, státní organizace
Místo vydání
—
Místo konání akce
Plzeň
Datum konání akce
20. 11. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—