Varovné signály ve školském prostředí – problematika jejich zaznamenání a vyhodnocení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21460%2F23%3A00370132" target="_blank" >RIV/68407700:21460/23:00370132 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Varovné signály ve školském prostředí – problematika jejich zaznamenání a vyhodnocení
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek se zabývá varovnými signály ve školním prostředí, které pedagogové mohou před napadením, zejména ze strany žáků, zaznamenat. Aktuálnost tématu vychází ze stále stupňující se agrese žáků vůči pedagogům a z nedostatečné informovanosti o problematice varovných signálů před potenciálním napadením. Výzkumná část analyzuje, jak pedagogové identifikují varovné signály, které může žák před napadením projevovat. V případě napadení pedagoga žákem, jaké varovné signály zaznamenali. Výzkumná část vychází z dotazníkového šetření, které proběhlo na základních a středních školách Prahy 14. Z provedeného výzkumu vyplývá, že pedagogové si násilí na školách běžně uvědomují, a dokáží jej charakterizovat. Skoro polovina respondentů však neumí varovné signály pojmenovat a identifikovat.
Název v anglickém jazyce
Warning Signals in the School Environment - The Issue of Their Recording and Evaluation
Popis výsledku anglicky
This article deals with the warning signs in the school environment that educators can notice before being attacked, especially by students. The topicality of the topic stems from the escalating aggression of pupils towards teachers and the lack of information about the issue of warning signs before a potential attack. The research part analyzes how pedagogues identify the warning signs that a pupil may show before an attack. In the event of an attack on a teacher by a student, what warning signs did they notice. The research part is based on a questionnaire survey that took place in primary and secondary schools in Prague 14. The research shows that teachers are usually aware of violence in schools and can characterize it. However, almost half of the respondents cannot name and identify the warning signs
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aspekty práce pomáhajících profesí 2023
ISBN
978-80-01-07165-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
30
Strana od-do
202-231
Název nakladatele
Fakulta biomedicínského inženýrství
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Kladno
Datum konání akce
27. 10. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—