Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Varovné signály ve školském prostředí – problematika jejich zaznamenání a vyhodnocení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21460%2F23%3A00370132" target="_blank" >RIV/68407700:21460/23:00370132 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Varovné signály ve školském prostředí – problematika jejich zaznamenání a vyhodnocení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek se zabývá varovnými signály ve školním prostředí, které pedagogové mohou před napadením, zejména ze strany žáků, zaznamenat. Aktuálnost tématu vychází ze stále stupňující se agrese žáků vůči pedagogům a z nedostatečné informovanosti o problematice varovných signálů před potenciálním napadením. Výzkumná část analyzuje, jak pedagogové identifikují varovné signály, které může žák před napadením projevovat. V případě napadení pedagoga žákem, jaké varovné signály zaznamenali. Výzkumná část vychází z dotazníkového šetření, které proběhlo na základních a středních školách Prahy 14. Z provedeného výzkumu vyplývá, že pedagogové si násilí na školách běžně uvědomují, a dokáží jej charakterizovat. Skoro polovina respondentů však neumí varovné signály pojmenovat a identifikovat.

  • Název v anglickém jazyce

    Warning Signals in the School Environment - The Issue of Their Recording and Evaluation

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the warning signs in the school environment that educators can notice before being attacked, especially by students. The topicality of the topic stems from the escalating aggression of pupils towards teachers and the lack of information about the issue of warning signs before a potential attack. The research part analyzes how pedagogues identify the warning signs that a pupil may show before an attack. In the event of an attack on a teacher by a student, what warning signs did they notice. The research part is based on a questionnaire survey that took place in primary and secondary schools in Prague 14. The research shows that teachers are usually aware of violence in schools and can characterize it. However, almost half of the respondents cannot name and identify the warning signs

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aspekty práce pomáhajících profesí 2023

  • ISBN

    978-80-01-07165-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    30

  • Strana od-do

    202-231

  • Název nakladatele

    Fakulta biomedicínského inženýrství

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Kladno

  • Datum konání akce

    27. 10. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku