Varovné signály ve školském prostředí – problematika jejich zaznamenávání a vyhodnocení.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21460%2F24%3A00379227" target="_blank" >RIV/68407700:21460/24:00379227 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.fbmi.cvut.cz/sites/default/files/2024-12/Sborn%C3%ADk_SVK_%20AWHP%202024.pdf" target="_blank" >https://www.fbmi.cvut.cz/sites/default/files/2024-12/Sborn%C3%ADk_SVK_%20AWHP%202024.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Varovné signály ve školském prostředí – problematika jejich zaznamenávání a vyhodnocení.
Popis výsledku v původním jazyce
Tento příspěvek se bude zabývat identifikací a analýzou varovných signálů ve školním prostředí, které mohou indikovat rizikové chování u žáků. Cílem práce bylo zjistit, jak jsou pracovníci škol v okresu Kladno schopni rozpoznávat tyto signály a jak postupují v případě jejich zaregistrování. V teoretické části jsme se zaměřili na koncepty normality, impulzivity, agresivity a projevy agrese v kontextu školního prostředí, a to včetně důležitých právních norem týkajících se školství v této oblasti. Metodologická část obsahovala kvantitativní šetření pomocí nestandardizovaného anonymního dotazníku, který byl distribuován mezi zaměstnance na úrovni základních a středních škol. Z výsledků vyplývá, že i přes relativně dobré povědomí o varovných signálech jsou však rozdíly v efektivitě jejich vyhodnocování a následného řešení. V závěru práce jsou diskutovány možnosti zlepšení situace prostřednictvím cíleného vzdělávání a zaimplementování preventivních programů. Tato studie přispívá k lepšímu porozumění současného školního prostředí a podporuje včasné zvládání rizikového chování u žáků
Název v anglickém jazyce
Warning Signals in the School Environment - the Issue of Their Recording and Evaluation
Popis výsledku anglicky
This article will deal with the identification and analysis of warning signals in the school environment that may indicate risky behaviour in pupils. The aim of the thesis was to find out how school staff in the Kladno district are able to recognize these signals and how they act in case of their registration. In the theoretical part, we focused on the concepts of normality, impulsivity, and aggression in the context of the school environment, including important legal norms related to education in this area. The methodological part included a quantitative investigation using a nonstandardized anonymous questionnaire distributed to staff at the primary and secondary school level. The results show that despite relatively good awareness of warning signs, there are differences in the effectiveness of their assessment and subsequent resolution. The paper concludes by discussing the possibilities of improving the situation through targeted education and the implementation of prevention programmes. This study contributes to a better understanding of the current school environment and promotes early management of risky behaviour in pupils.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aspekty práce pomáhajících profesí 2024. Recenzovaný sborník ze studentské vědecké konference
ISBN
978-80-01-07321-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
1050-1063
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Kladno
Datum konání akce
25. 10. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—