Agrese ve školním prostředí: Varovné signály, prevence a řešení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21460%2F24%3A00379229" target="_blank" >RIV/68407700:21460/24:00379229 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Agrese ve školním prostředí: Varovné signály, prevence a řešení
Popis výsledku v původním jazyce
Školní prostředí není jen místem vzdělávání, ale také bezpečného rozvoje žáků. Tato publikace se zaměřuje na rozpoznávání a interpretaci varovných signálů, které mohou naznačovat potenciální rizika, jako je šikana, násilí, závislosti či dokonce útoky aktivního střelce. Autor přináší podrobný přehled teoretických východisek a výsledky několika rozsáhlých výzkumů v oblasti prevence agrese a bezpečnosti ve školách. Zabývá se nejen identifikací varovných signálů, ale také jejich analýzou a navrhováním efektivních intervencí. Kniha nabízí cenné informace o tom, jak učitelé a školní personál mohou rychle a účinně reagovat na rizikové situace a poskytnout žákům potřebnou podporu. Důraz je kladen na komplexní přístup zahrnující nejen odborníky, ale také rodiče a komunitu, kteří hrají klíčovou roli v budování bezpečného prostředí. Publikace obsahuje praktická doporučení a strategie pro řešení mimořádných událostí, mezi které patří i útoky tzv. aktivního střelce. Díky rozsáhlým výzkumům, které publikace shrnuje, získají školy cenné empirické údaje pro tvorbu účinných preventivních opatření. Výzkumy přinášejí důležité poznatky o bezpečnostních hrozbách ve školách a navrhují konkrétní kroky pro jejich řešení. Kniha je důležitým nástrojem pro každého, kdo se zabývá školní bezpečností, ať už jde pedagogy, školní psychology, další odborníky, ale také rodiče. Autorkou předmluvy je doc. PhDr. Ludmila Čírtková, CSc., dr. h. c.
Název v anglickém jazyce
Aggression in the School Environment: Warning Signs, Prevention and Solutions
Popis výsledku anglicky
The school environment is not just a place of education but also a space for the safe development of students. This publication focuses on recognizing and interpreting warning signs that may indicate potential risks such as bullying, violence, addiction, or even active shooter attacks. The author provides a detailed overview of theoretical foundations and the results of several extensive studies on aggression prevention and school safety. The book not only addresses the identification of warning signals but also their analysis and the design of effective interventions. This book offers valuable insights into how teachers and school staff can quickly and effectively respond to risk situations and provide students with the necessary support. Emphasis is placed on a comprehensive approach that includes not only professionals but also parents and the community, who play a key role in creating a safe environment. The publication contains practical recommendations and strategies for handling emergency situations, including active shooter incidents. Through extensive research summarized in this book, schools will gain valuable empirical data for developing effective preventive measures. The studies provide important insights into security threats in schools and propose concrete steps for addressing them. This book is an essential resource for anyone involved in school safety, whether educators, school psychologists, other professionals, or even parents. The foreword is authored by Assoc. Prof. PhDr. Ludmila Čírtková, CSc., dr. h. c.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7502-764-1
Počet stran knihy
211
Název nakladatele
Leges
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—