Reliability of Concrete Column Exposed to Accidental Action Due to Impact
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F02%3A07080454" target="_blank" >RIV/68407700:21610/02:07080454 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:_____/02:D110 RIV/68407700:21610/05:07117082
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reliability of Concrete Column Exposed to Accidental Action Due to Impact
Popis výsledku v původním jazyce
Reliability analysis of a reinforced concrete bridge column exposed to persistent and accidental design situations is based on the application of probabilistic methods. Principles and rules of the Eurocodes and recommendations given in UIC 777-2 R are taken into account. Accidental design situation due to impact caused by the rail traffic under the bridge is considered. Results of the analysis show, that the reliability of the designed bridge column is sufficient at the persistent design situation (thereliabilility index beta is approximately 4,7 for one year). The probability of the column failure given accidental impact of rail traffic determined using probabilistic methods seems to be relatively high, around 3. The total probability of failure forthe bridge column, taking into account both the persistent and accidental designed situation, may exceed the target value 1,3x1/10(exponent 6)(beta = 4,7)recommended in EN 1990.
Název v anglickém jazyce
Reliability of Concrete Column Exposed to Accidental Action Due to Impact
Popis výsledku anglicky
Reliability analysis of a reinforced concrete bridge column exposed to persistent and accidental design situations is based on the application of probabilistic methods. Principles and rules of the Eurocodes and recommendations given in UIC 777-2 R are taken into account. Accidental design situation due to impact caused by the rail traffic under the bridge is considered. Results of the analysis show, that the reliability of the designed bridge column is sufficient at the persistent design situation (thereliabilility index beta is approximately 4,7 for one year). The probability of the column failure given accidental impact of rail traffic determined using probabilistic methods seems to be relatively high, around 3. The total probability of failure forthe bridge column, taking into account both the persistent and accidental designed situation, may exceed the target value 1,3x1/10(exponent 6)(beta = 4,7)recommended in EN 1990.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CE803120110" target="_blank" >CE803120110: Modely zatížení mostních konstrukcí teplotou a mimořádným zatížením podle zásad Eurokódů</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Concrete for Extreme Conditions
ISBN
0 7277 3178 5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
555-564
Název nakladatele
Thomas Telford Publishing
Místo vydání
London
Místo konání akce
Dundee, Scotland
Datum konání akce
9. 9. 2002
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—