Optimalizace vlivu podkladního systému vozovek na jejich provozní výkonnost
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F08%3A07143634" target="_blank" >RIV/68407700:21610/08:07143634 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Subgrade and Base Course Optimization in Pavement Performance Enhancement
Popis výsledku v původním jazyce
The project aimed at obtaining new knowledge on function and mechanical behavior of the subgrade and base course systems of pavements and at using it in the pavement design optimization. Using computer modeling in combination with experimental research in laboratory and in-situ, the methods of rational designing of aggregate base layers as well as of the subgrade soil have been verified. The experimental research was based on FWD (Falling Weight Deflectometer) testing. The research results have been confronted with current subgrade and base course evaluation procedures of the Czech pavement design method TP170.
Název v anglickém jazyce
Subgrade and Base Course Optimization in Pavement Performance Enhancement
Popis výsledku anglicky
The project aimed at obtaining new knowledge on function and mechanical behavior of the subgrade and base course systems of pavements and at using it in the pavement design optimization. Using computer modeling in combination with experimental research in laboratory and in-situ, the methods of rational designing of aggregate base layers as well as of the subgrade soil have been verified. The experimental research was based on FWD (Falling Weight Deflectometer) testing. The research results have been confronted with current subgrade and base course evaluation procedures of the Czech pavement design method TP170.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA103%2F05%2F2133" target="_blank" >GA103/05/2133: Optimalizace vlivu podkladního systému vozovek na jejich provozní výkonnost</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of Workshop 2008
ISBN
978-80-01-04016-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
—
Název nakladatele
Czech Technical University in Prague
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
18. 2. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—