Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

POŽADOVANÁ ÚROVEŇ SPOLEHLIVOSTI KONSTRUKCÍ V MIMOŘÁDNÉ NÁVRHOVÉ SITUACI

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F17%3A00325521" target="_blank" >RIV/68407700:21610/17:00325521 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/10467/73522" target="_blank" >http://hdl.handle.net/10467/73522</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    POŽADOVANÁ ÚROVEŇ SPOLEHLIVOSTI KONSTRUKCÍ V MIMOŘÁDNÉ NÁVRHOVÉ SITUACI

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Požadavky na směrnou úroveň spolehlivosti konstrukcí mostů a zádržných systémů nejsou dosud dostatečně specifikovány pro mimořádné návrhové situace. Euro kód ČSN EN 1991-1-7 uvádí pouze indikativní (minimální) požadavky na kvazistálé hodnoty mimořádných zatížení od nárazu těžkých vozidel. Nárazové síly stanovené na základě pravděpodobnostního přístupu vedou až k trojnásobným hodnotám, které se však obvykle neuplatňují při návrhu mostních podpěr. Proto použití svodidel v oblastech mostních pilířů a dalších nebezpečných úseků je důležité jak pro zajištění spolehlivosti staveb, tak také pro bezpečnost provozu na našich pozemních komunikacích.

  • Název v anglickém jazyce

    RELIABILITY LEVEL REQUIREMENT FOR THE STRUCTURES IN ACCIDENTAL DESIGN SITUATION

  • Popis výsledku anglicky

    Requirements on target reliability level of bridges and road safety barriers have been not specified enough for accidental design situations till now. The Euro code CSN EN 1991-1-7 provides indicative (minimum) requirements on quasi-static values of accidental actions due to impact of heavy vehicles only. Impacting forces based on probabilistic approach lead to three time greater values which are however, commonly not applied in structural design of bridge supports. Therefore, utilisation of road barriers near bridge supports and in other danger regions of roads and their nearby vicinity are important for the assurance of reliability of structures and safety of traffic in our roads.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FV20585" target="_blank" >FV20585: Operativní metody monitorování, predikce životnosti mostů a zajištění bezpečných mostů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Řízení rizik procesů spojených s technickými díly

  • ISBN

    978-80-01-06351-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    257-265

  • Název nakladatele

    ČVUT v Praze, Fakulta dopravní, Ústav bezpečnostních technologií a inženýrství

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 12. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku