POŽADOVANÁ ÚROVEŇ SPOLEHLIVOSTI KONSTRUKCÍ V MIMOŘÁDNÉ NÁVRHOVÉ SITUACI
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F17%3A00325521" target="_blank" >RIV/68407700:21610/17:00325521 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://hdl.handle.net/10467/73522" target="_blank" >http://hdl.handle.net/10467/73522</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
POŽADOVANÁ ÚROVEŇ SPOLEHLIVOSTI KONSTRUKCÍ V MIMOŘÁDNÉ NÁVRHOVÉ SITUACI
Popis výsledku v původním jazyce
Požadavky na směrnou úroveň spolehlivosti konstrukcí mostů a zádržných systémů nejsou dosud dostatečně specifikovány pro mimořádné návrhové situace. Euro kód ČSN EN 1991-1-7 uvádí pouze indikativní (minimální) požadavky na kvazistálé hodnoty mimořádných zatížení od nárazu těžkých vozidel. Nárazové síly stanovené na základě pravděpodobnostního přístupu vedou až k trojnásobným hodnotám, které se však obvykle neuplatňují při návrhu mostních podpěr. Proto použití svodidel v oblastech mostních pilířů a dalších nebezpečných úseků je důležité jak pro zajištění spolehlivosti staveb, tak také pro bezpečnost provozu na našich pozemních komunikacích.
Název v anglickém jazyce
RELIABILITY LEVEL REQUIREMENT FOR THE STRUCTURES IN ACCIDENTAL DESIGN SITUATION
Popis výsledku anglicky
Requirements on target reliability level of bridges and road safety barriers have been not specified enough for accidental design situations till now. The Euro code CSN EN 1991-1-7 provides indicative (minimum) requirements on quasi-static values of accidental actions due to impact of heavy vehicles only. Impacting forces based on probabilistic approach lead to three time greater values which are however, commonly not applied in structural design of bridge supports. Therefore, utilisation of road barriers near bridge supports and in other danger regions of roads and their nearby vicinity are important for the assurance of reliability of structures and safety of traffic in our roads.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FV20585" target="_blank" >FV20585: Operativní metody monitorování, predikce životnosti mostů a zajištění bezpečných mostů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Řízení rizik procesů spojených s technickými díly
ISBN
978-80-01-06351-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
257-265
Název nakladatele
ČVUT v Praze, Fakulta dopravní, Ústav bezpečnostních technologií a inženýrství
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
7. 12. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—