Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Myth of an ideal teacher? Prepossessions and reality

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F15%3A00309016" target="_blank" >RIV/68407700:21630/15:00309016 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICL.2015.7318022" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICL.2015.7318022</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICL.2015.7318022" target="_blank" >10.1109/ICL.2015.7318022</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Myth of an ideal teacher? Prepossessions and reality

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teacher´s personality is one of the variables that without doubt influences to a great degree the quality of every educational process – together with the variables concerning pupils themselves and frequently also miscellaneous effects of the surrounding environment. A view on teacher´s role should not even be based on erroneous presuppositions and distorted concepts – the possibilities and scope of interaction between the teacher and pupil are in many ways to a certain extent limited. In many cases is the substance of the expected behaviour and situational behaviour projected into these relationships from viewpoint of the interaction model and particularity of social roles (teacher and pupil, society and school, family and school, principal and teacher, parent and child, teacher and his/her colleague).

  • Název v anglickém jazyce

    Myth of an ideal teacher? Prepossessions and reality

  • Popis výsledku anglicky

    Teacher´s personality is one of the variables that without doubt influences to a great degree the quality of every educational process – together with the variables concerning pupils themselves and frequently also miscellaneous effects of the surrounding environment. A view on teacher´s role should not even be based on erroneous presuppositions and distorted concepts – the possibilities and scope of interaction between the teacher and pupil are in many ways to a certain extent limited. In many cases is the substance of the expected behaviour and situational behaviour projected into these relationships from viewpoint of the interaction model and particularity of social roles (teacher and pupil, society and school, family and school, principal and teacher, parent and child, teacher and his/her colleague).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2015 World Engineering Education Forum WEEF

  • ISBN

    978-1-4799-8707-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    181-183

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Florencie

  • Datum konání akce

    20. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000380442600019