Myth of an ideal teacher? Prepossessions and reality
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F15%3A00309016" target="_blank" >RIV/68407700:21630/15:00309016 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICL.2015.7318022" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICL.2015.7318022</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICL.2015.7318022" target="_blank" >10.1109/ICL.2015.7318022</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Myth of an ideal teacher? Prepossessions and reality
Popis výsledku v původním jazyce
Teacher´s personality is one of the variables that without doubt influences to a great degree the quality of every educational process – together with the variables concerning pupils themselves and frequently also miscellaneous effects of the surrounding environment. A view on teacher´s role should not even be based on erroneous presuppositions and distorted concepts – the possibilities and scope of interaction between the teacher and pupil are in many ways to a certain extent limited. In many cases is the substance of the expected behaviour and situational behaviour projected into these relationships from viewpoint of the interaction model and particularity of social roles (teacher and pupil, society and school, family and school, principal and teacher, parent and child, teacher and his/her colleague).
Název v anglickém jazyce
Myth of an ideal teacher? Prepossessions and reality
Popis výsledku anglicky
Teacher´s personality is one of the variables that without doubt influences to a great degree the quality of every educational process – together with the variables concerning pupils themselves and frequently also miscellaneous effects of the surrounding environment. A view on teacher´s role should not even be based on erroneous presuppositions and distorted concepts – the possibilities and scope of interaction between the teacher and pupil are in many ways to a certain extent limited. In many cases is the substance of the expected behaviour and situational behaviour projected into these relationships from viewpoint of the interaction model and particularity of social roles (teacher and pupil, society and school, family and school, principal and teacher, parent and child, teacher and his/her colleague).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2015 World Engineering Education Forum WEEF
ISBN
978-1-4799-8707-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
181-183
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
—
Místo konání akce
Florencie
Datum konání akce
20. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000380442600019