Multidisciplinary Approaches to Foreign Language Teaching
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F19%3A00337102" target="_blank" >RIV/68407700:21630/19:00337102 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pdf.uhk.cz/hkjas/pi/pdf/vol6nr1_2019.pdf#page=98" target="_blank" >http://pdf.uhk.cz/hkjas/pi/pdf/vol6nr1_2019.pdf#page=98</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Multidisciplinary Approaches to Foreign Language Teaching
Popis výsledku v původním jazyce
In the contemporary world, language teaching has a responsibility to prepare learners for modern workplaces and interaction with people not only in countries where the target language is spoken, but also with people of other cultural backgrounds. It develops skills and attitudes as well as knowledge. In this view, language teaching needs to promote interdisciplinary collaborative skills and content-based approaches which require redesigning learning environments through partnering with digital technologies and enabling students to internationalise their educational pathways.
Název v anglickém jazyce
Multidisciplinary Approaches to Foreign Language Teaching
Popis výsledku anglicky
In the contemporary world, language teaching has a responsibility to prepare learners for modern workplaces and interaction with people not only in countries where the target language is spoken, but also with people of other cultural backgrounds. It develops skills and attitudes as well as knowledge. In this view, language teaching needs to promote interdisciplinary collaborative skills and content-based approaches which require redesigning learning environments through partnering with digital technologies and enabling students to internationalise their educational pathways.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
HRADEC KRÁLOVÉ JOURNAL OF ANGLOPHONE STUDIES
ISSN
2336-3347
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
95-106
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—