Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Automated driving of Porsche Panamera

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21730%2F19%3A00339797" target="_blank" >RIV/68407700:21730/19:00339797 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://industrialinformatics.fel.cvut.cz/" target="_blank" >http://industrialinformatics.fel.cvut.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Automated driving of Porsche Panamera

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This work presents the algorithms and system architecture of an automated car aimed at performing a slalom use-case. Besides the sensors integrated into the Panamera car, the system is equipped with additional Differential GPS, mono camera, and 16-layers Lidar. The algorithms run on NVIDIA TX2, they are integrated using ROS middleware and interfaced with the car ECUs via FlexRay. HOG descriptor is used to create a feature vector, and SVM is used for cones classification. Data from the camera, Lidar, and DGPS are used to localize the cones and generate the map. Kalman filter derives an accurate car position and heading from DGPS and the car odometry. The bicycle model is used to formulate a nonlinear quadratic optimization problem aiming at optimal trajectory planning respecting the car kinematics. Finally, the trajectory following and lateral & longitudinal control are driving the car in the slalom. Substantial work was devoted to the experiments with a real vehicle and the fine-tuning of the system parameters. Validation of the system reveals exciting observations related to the precision, frequency, and sensitivity of the system components.

  • Název v anglickém jazyce

    Automated driving of Porsche Panamera

  • Popis výsledku anglicky

    This work presents the algorithms and system architecture of an automated car aimed at performing a slalom use-case. Besides the sensors integrated into the Panamera car, the system is equipped with additional Differential GPS, mono camera, and 16-layers Lidar. The algorithms run on NVIDIA TX2, they are integrated using ROS middleware and interfaced with the car ECUs via FlexRay. HOG descriptor is used to create a feature vector, and SVM is used for cones classification. Data from the camera, Lidar, and DGPS are used to localize the cones and generate the map. Kalman filter derives an accurate car position and heading from DGPS and the car odometry. The bicycle model is used to formulate a nonlinear quadratic optimization problem aiming at optimal trajectory planning respecting the car kinematics. Finally, the trajectory following and lateral & longitudinal control are driving the car in the slalom. Substantial work was devoted to the experiments with a real vehicle and the fine-tuning of the system parameters. Validation of the system reveals exciting observations related to the precision, frequency, and sensitivity of the system components.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN01000024" target="_blank" >TN01000024: Národní centrum kompetence - Kybernetika a umělá inteligence</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Panamera_slalom

  • Technické parametry

    camera, lidar, ROS, trajectory planning, controllers, Kalman filter

  • Ekonomické parametry

    Výsledek přispěl ke zvýšení zisku vlastníka výsledku a umožní navázání dalších kontraktů v oblasti automatizovaných automobilů.

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    ČVUT CIIRC, CIIRC