New marketing trends and its influence on the companies´ competitiveness # electronic marketing forms
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F05%3A63503070" target="_blank" >RIV/70883521:28120/05:63503070 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
New marketing trends and its influence on the companies´ competitiveness # electronic marketing forms
Popis výsledku v původním jazyce
What is meant by new marketing? It represents new marketing trends such as internet marketing, e-mail marketing, database marketing, multilevel marketing, green marketing etc. Today we can claim that majority of markets are open to foreign competitors. The firms have to adapt their marketing strategy to these trends. They are forced to realize one of these two marketing strategies: conservative (traditional) marketing # the main goal of this strategy is to persuade customers that the consumer value is still sufficiently high - or innovative marketing whose aim is to increase consumers# value. The goal of my work is to understand and evaluate the situation of present marketing from the theoretical point of view and to prove its positive influence on thecompetitiveness. This paper is a short summary of my dissertation, its goals, hypotheses, and intended progress.
Název v anglickém jazyce
New marketing trends and its influence on the companies´ competitiveness # electronic marketing forms
Popis výsledku anglicky
What is meant by new marketing? It represents new marketing trends such as internet marketing, e-mail marketing, database marketing, multilevel marketing, green marketing etc. Today we can claim that majority of markets are open to foreign competitors. The firms have to adapt their marketing strategy to these trends. They are forced to realize one of these two marketing strategies: conservative (traditional) marketing # the main goal of this strategy is to persuade customers that the consumer value is still sufficiently high - or innovative marketing whose aim is to increase consumers# value. The goal of my work is to understand and evaluate the situation of present marketing from the theoretical point of view and to prove its positive influence on thecompetitiveness. This paper is a short summary of my dissertation, its goals, hypotheses, and intended progress.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MendelNet 2005 : sborník abstraktů z evropské vědecké konference doktorandů
ISBN
80-7302-107-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
181
Název nakladatele
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—