Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Osoba - Organizace hodnota jako strategický nástroj v organizačním managementu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F07%3A63507768" target="_blank" >RIV/70883521:28120/07:63507768 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Person-Organization Value Fit as the Strategic Tool in Organizational Management

  • Popis výsledku v původním jazyce

    "Person-Organization Value Fit is the congruence of an individual's beliefs and values with the culture, norms, and values of an organization." A corporate culture is the combination of the values and characteristics that define an organization. It influence the way employees relate to each other, to customers, to shareholders, and to business partners. It drives behaviors and unites employees around a shared set of values. It can lift employee?s performance and improve their work environment. As a strategic business tool, person -organization value fit plays an important role in human resource functions [HR] in organizational management. Companies with strong, formally articulated values that are focused on the needs of their constituencies have an important advantage over those without such values. Companies must regularly take the pulse of their organizations to ensure they have a clear sense of who they are, what they stand for, and what behaviors their people must exhibits for the

  • Název v anglickém jazyce

    Person-Organization Value Fit as the Strategic Tool in Organizational Management

  • Popis výsledku anglicky

    "Person-Organization Value Fit is the congruence of an individual's beliefs and values with the culture, norms, and values of an organization." A corporate culture is the combination of the values and characteristics that define an organization. It influence the way employees relate to each other, to customers, to shareholders, and to business partners. It drives behaviors and unites employees around a shared set of values. It can lift employee?s performance and improve their work environment. As a strategic business tool, person -organization value fit plays an important role in human resource functions [HR] in organizational management. Companies with strong, formally articulated values that are focused on the needs of their constituencies have an important advantage over those without such values. Companies must regularly take the pulse of their organizations to ensure they have a clear sense of who they are, what they stand for, and what behaviors their people must exhibits for the

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MendelNet 2007

  • ISBN

    978-80-903966-6-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    28. 11. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku