Osoba - Organizace hodnota jako strategický nástroj v organizačním managementu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F07%3A63507768" target="_blank" >RIV/70883521:28120/07:63507768 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Person-Organization Value Fit as the Strategic Tool in Organizational Management
Popis výsledku v původním jazyce
"Person-Organization Value Fit is the congruence of an individual's beliefs and values with the culture, norms, and values of an organization." A corporate culture is the combination of the values and characteristics that define an organization. It influence the way employees relate to each other, to customers, to shareholders, and to business partners. It drives behaviors and unites employees around a shared set of values. It can lift employee?s performance and improve their work environment. As a strategic business tool, person -organization value fit plays an important role in human resource functions [HR] in organizational management. Companies with strong, formally articulated values that are focused on the needs of their constituencies have an important advantage over those without such values. Companies must regularly take the pulse of their organizations to ensure they have a clear sense of who they are, what they stand for, and what behaviors their people must exhibits for the
Název v anglickém jazyce
Person-Organization Value Fit as the Strategic Tool in Organizational Management
Popis výsledku anglicky
"Person-Organization Value Fit is the congruence of an individual's beliefs and values with the culture, norms, and values of an organization." A corporate culture is the combination of the values and characteristics that define an organization. It influence the way employees relate to each other, to customers, to shareholders, and to business partners. It drives behaviors and unites employees around a shared set of values. It can lift employee?s performance and improve their work environment. As a strategic business tool, person -organization value fit plays an important role in human resource functions [HR] in organizational management. Companies with strong, formally articulated values that are focused on the needs of their constituencies have an important advantage over those without such values. Companies must regularly take the pulse of their organizations to ensure they have a clear sense of who they are, what they stand for, and what behaviors their people must exhibits for the
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MendelNet 2007
ISBN
978-80-903966-6-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
—
Název nakladatele
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
28. 11. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—