Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Propojení inovačního a znalostní managementu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F08%3A63507632" target="_blank" >RIV/70883521:28120/08:63507632 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Systematic Relations between Innovations and Knowledge Management

  • Popis výsledku v původním jazyce

    When a company implements processes which mobilize tacit knowledge, it acquires a new linkage between activity and innovations. That means a reduction in experiments and mistakes in looking for an ideal effect, that is a criterion of the innovation effectiveness, takes place. The organisation can reach an innovation profit in shorter time in this way. So it can build up a long-lasting competitive advantage. We can mobilize tacit knowledge for example through the organisational culture management, e.g. creating environment of cooperation, trust and loyalty, support for the knowledge sharing from management, a creation of places for informal personal meeting, for example coffee automat or small kitchen, a support of communities of practice, mentoring ora change of organisational structure. A challenge for a radical progression in knowledge management is the hypertext and multimedia system combination, called as a hypermedia system.

  • Název v anglickém jazyce

    Systematic Relations between Innovations and Knowledge Management

  • Popis výsledku anglicky

    When a company implements processes which mobilize tacit knowledge, it acquires a new linkage between activity and innovations. That means a reduction in experiments and mistakes in looking for an ideal effect, that is a criterion of the innovation effectiveness, takes place. The organisation can reach an innovation profit in shorter time in this way. So it can build up a long-lasting competitive advantage. We can mobilize tacit knowledge for example through the organisational culture management, e.g. creating environment of cooperation, trust and loyalty, support for the knowledge sharing from management, a creation of places for informal personal meeting, for example coffee automat or small kitchen, a support of communities of practice, mentoring ora change of organisational structure. A challenge for a radical progression in knowledge management is the hypertext and multimedia system combination, called as a hypermedia system.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0459" target="_blank" >GA406/08/0459: Rozvoj tacitních znalostí manažerů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI 2008 Proceedings

  • ISBN

    978-84-612-5091-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid, Španělsko

  • Místo konání akce

    Madrid, Španělsko

  • Datum konání akce

    1. 1. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku