Propojení inovačního a znalostní managementu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F08%3A63507632" target="_blank" >RIV/70883521:28120/08:63507632 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Systematic Relations between Innovations and Knowledge Management
Popis výsledku v původním jazyce
When a company implements processes which mobilize tacit knowledge, it acquires a new linkage between activity and innovations. That means a reduction in experiments and mistakes in looking for an ideal effect, that is a criterion of the innovation effectiveness, takes place. The organisation can reach an innovation profit in shorter time in this way. So it can build up a long-lasting competitive advantage. We can mobilize tacit knowledge for example through the organisational culture management, e.g. creating environment of cooperation, trust and loyalty, support for the knowledge sharing from management, a creation of places for informal personal meeting, for example coffee automat or small kitchen, a support of communities of practice, mentoring ora change of organisational structure. A challenge for a radical progression in knowledge management is the hypertext and multimedia system combination, called as a hypermedia system.
Název v anglickém jazyce
Systematic Relations between Innovations and Knowledge Management
Popis výsledku anglicky
When a company implements processes which mobilize tacit knowledge, it acquires a new linkage between activity and innovations. That means a reduction in experiments and mistakes in looking for an ideal effect, that is a criterion of the innovation effectiveness, takes place. The organisation can reach an innovation profit in shorter time in this way. So it can build up a long-lasting competitive advantage. We can mobilize tacit knowledge for example through the organisational culture management, e.g. creating environment of cooperation, trust and loyalty, support for the knowledge sharing from management, a creation of places for informal personal meeting, for example coffee automat or small kitchen, a support of communities of practice, mentoring ora change of organisational structure. A challenge for a radical progression in knowledge management is the hypertext and multimedia system combination, called as a hypermedia system.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0459" target="_blank" >GA406/08/0459: Rozvoj tacitních znalostí manažerů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICERI 2008 Proceedings
ISBN
978-84-612-5091-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
—
Název nakladatele
International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Místo vydání
Madrid, Španělsko
Místo konání akce
Madrid, Španělsko
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—