Ke koncepci úrovní managementu znalostí v globalizovaném světě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F09%3A63508619" target="_blank" >RIV/70883521:28120/09:63508619 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ke koncepci úrovní managementu znalostí v globalizovaném světě
Popis výsledku v původním jazyce
Znalosti a práce se znalostmi se v současnosti stává pro firmy a instituce nejcennější ale i nejsložitější prací, kterou mohou vykonávat. Základním ekonomickým zdrojem není materiál, přírodní zdroje či práce, ale především lidé. Podniky by měly pochopit,že největší bohatství, které mají k dispozici je v lidech, jejich vlastnostech, zručnostech, dovednostech. Drucker k dané problematice dodává: ?Nejcennějším aktivem podniku 20. století bylo jeho výrobní zařízení. Nejcennějším aktivem instituce 21. století, ať podnikové či nepodnikové, budou její pracovníci disponující znalostmi a jejich produktivita." V případě, že by znalosti pracovníků byly takto cenným zdrojem, pak je pochopitelné a nevyhnutelné, že organizace, v případě, že by chtěla být úspěšná, se musí naučit znalosti svých pracovníků tvořit, identifikovat, definovat, sdílet, porozumět, pracovat s nimi, využívat je k rozvoji organizace, podporovat jejich formování a rozvíjení. Právě proto se dnes velmi intenzivně mluví o manageme
Název v anglickém jazyce
The Conception of Knowledge Management in the Globalisation.
Popis výsledku anglicky
For the companies is knowledge and knowledge working the most difficult work which can practise. The basic economical source is not material, natural resources or labour, but people. Companies should understand that the mail wealth is people, in their qualities, knowledge and intelligence. Drucker said: The most valuable active of the companies in the 20th century was production machine. The most valuable active of the companies in the 21st century are people with their knowledge and their productivity.In case that knowledge are so valuable, it is understandable that companies should teach the knowledge management and knowledge should create, identify, define, share, understand and work with them and use them to the organisation development. That is why we are speaking about the Knowledge Management.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Dialógy. Manažment podnikania a vecí verejných.
ISSN
1337-0510
e-ISSN
—
Svazek periodika
IV.
Číslo periodika v rámci svazku
8
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
80
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—