Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Brand as a Dominant Factor in Determing the Competitiveness of Firms: Evidence from the Czech Consumer Market

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F10%3A63509620" target="_blank" >RIV/70883521:28120/10:63509620 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Brand as a Dominant Factor in Determing the Competitiveness of Firms: Evidence from the Czech Consumer Market

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Brands´ can create value for a company especially when they recese positive evaluations from consumers compared to that of other companies. This study analyses the competitiveness of companies with reference to the process of consumer brand search, and the role of brands in consumer decision making. Using the non-probability sampling method, 212 respondents from different age groups were selected and a semi-structured questionnaire was administered. The results of this study does not only add to theory,but it also provides practical, proactive and result oriented analysis that will enable businesses augment their strategies in consumer markets, thus, making branding the pivot around which other marketing activities revolve.

  • Název v anglickém jazyce

    Brand as a Dominant Factor in Determing the Competitiveness of Firms: Evidence from the Czech Consumer Market

  • Popis výsledku anglicky

    Brands´ can create value for a company especially when they recese positive evaluations from consumers compared to that of other companies. This study analyses the competitiveness of companies with reference to the process of consumer brand search, and the role of brands in consumer decision making. Using the non-probability sampling method, 212 respondents from different age groups were selected and a semi-structured questionnaire was administered. The results of this study does not only add to theory,but it also provides practical, proactive and result oriented analysis that will enable businesses augment their strategies in consumer markets, thus, making branding the pivot around which other marketing activities revolve.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 18th Annual Conference on Marketing and Business Strategies for Central and Eastern Europe

  • ISBN

    978-3-9502045-9-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Vienna University of Economics and Business

  • Místo vydání

    Vienna

  • Místo konání akce

    Vienna, Austria

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku