Brand as a Dominant Factor in Determing the Competitiveness of Firms: Evidence from the Czech Consumer Market
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F10%3A63509620" target="_blank" >RIV/70883521:28120/10:63509620 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Brand as a Dominant Factor in Determing the Competitiveness of Firms: Evidence from the Czech Consumer Market
Popis výsledku v původním jazyce
Brands´ can create value for a company especially when they recese positive evaluations from consumers compared to that of other companies. This study analyses the competitiveness of companies with reference to the process of consumer brand search, and the role of brands in consumer decision making. Using the non-probability sampling method, 212 respondents from different age groups were selected and a semi-structured questionnaire was administered. The results of this study does not only add to theory,but it also provides practical, proactive and result oriented analysis that will enable businesses augment their strategies in consumer markets, thus, making branding the pivot around which other marketing activities revolve.
Název v anglickém jazyce
Brand as a Dominant Factor in Determing the Competitiveness of Firms: Evidence from the Czech Consumer Market
Popis výsledku anglicky
Brands´ can create value for a company especially when they recese positive evaluations from consumers compared to that of other companies. This study analyses the competitiveness of companies with reference to the process of consumer brand search, and the role of brands in consumer decision making. Using the non-probability sampling method, 212 respondents from different age groups were selected and a semi-structured questionnaire was administered. The results of this study does not only add to theory,but it also provides practical, proactive and result oriented analysis that will enable businesses augment their strategies in consumer markets, thus, making branding the pivot around which other marketing activities revolve.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 18th Annual Conference on Marketing and Business Strategies for Central and Eastern Europe
ISBN
978-3-9502045-9-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
—
Název nakladatele
Vienna University of Economics and Business
Místo vydání
Vienna
Místo konání akce
Vienna, Austria
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—