I reklama vychovává
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F11%3A43865735" target="_blank" >RIV/70883521:28120/11:43865735 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
I reklama vychovává
Popis výsledku v původním jazyce
Reklama je nedílnou součástí mediální kultury každého národa. Reklama odráží kulturu národa a také kultura národa se odráží v reklamě. Reklama vychovává. Na jedné straně vychovává k sociálnímu cítění, zodpovědnému chování, empatii, úctě, k zásadám zdravého stravování, ale na druhé straně také k neúctě (ke stáří, k autoritám), k nadměrnému konzumu, k nadměrné konzumaci léků, k finanční negramotnosti apod. Cílem článku je prezentovat základní směry působení reklamy a poukázat na hlavní etické problémy působení reklamy na člověka.
Název v anglickém jazyce
Advertising educates
Popis výsledku anglicky
Advertising is an integral part of the media culture of each nation. Advertising reflects the culture of a nation and a nation's culture is also reflected in advertising. Advertising educates. Firstly, advertising educates of social conscience, responsible behavior, empathy, respect, principles of healthy food, but secondly, advertising educates of disrespect (to age, to authorities), excessive consumerism, excessive consumption of drugs, the financial illiteracy, etc. The aim of article is to present the basic directions of influence of advertising and to point out the main ethical problems of human interaction advertising.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů