SDÍLENÍ ZNALOSTÍ VE VIRTUÁLNÍCH TÝMECH
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F11%3A43866328" target="_blank" >RIV/70883521:28120/11:43866328 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
SDÍLENÍ ZNALOSTÍ VE VIRTUÁLNÍCH TÝMECH
Popis výsledku v původním jazyce
Virtuální tým je skupina lidí, kteří pracují na komplexním úkolu, přičemž jsou geograficky rozptýleni a používají ke vzájemné spolupráci informační technologie. Sdílejí také zodpovědnost za týmové výsledky. Virtuální týmy se dnes stávají běžnějšími, neboť mnoho organizací působí v geograficky rozptýlených oblastech a zároveň rozvoj informačních technologií takovou virtuální spolupráci umožňuje. Pro úspěšnou spolupráci v rámci virtuálních týmů je klíčovým sdílení znalostí. Proto se příspěvek věnuje právěsdílení znalostí ve virtuálních týmech. Cílem příspěvku je syntéza poznatků z odborné literatury. Příspěvek se zaměřuje hlavně na bariéry a klíčové faktory úspěchu sdílení znalostí ve virtuálních týmech. Ukazuje se, že k důležitým faktorům patří: ochotasdílet znalosti, důvěra, jasné vymezení rolí a zodpovědnosti, společný jazyk, sociální a epistemická blízkost a kvalita informačních technologií.
Název v anglickém jazyce
KNOWLEDGE SHARING IN VIRTUAL TEAMS
Popis výsledku anglicky
Virtual teams are groups of people who work on a complex task, the people are geographically distributed and they use information technologies to mutual cooperation and Theky share responsibility for team outcomes. Virtual teams have become more common nowadays, because a lot of organisations operate in dispersed geographic context along with the fact that the development of information technologies facilitates such virtual collaboration. Knowledge sparing among team members is essential for successfulcollaboration in virtual teams. That is why the paper deals with knowledge sharing in virtual teams. The aim of the paper is to make a synthesis of the main findings gained from expert literature. The paper is focused on barriers and key factors of effectiveness. The following factors seem to be very important: willingness to share knowledge, trust, clearly defined roles and responsibilities, common language, social propinquity, epistemic propinquity, and quality of information technolog
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Znalosti pro tržní praxi, Nová generace pracovníků ? Social Media Knowledge Workers (Generace Y)
ISBN
978-80-87533-02-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
653 - 661
Název nakladatele
Societas Scientiarum Olomoucensis II
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
24. 11. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—