Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How to Support Knowledge Management through Human Resource Management Activities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F11%3A43867808" target="_blank" >RIV/70883521:28120/11:43867808 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How to Support Knowledge Management through Human Resource Management Activities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Investment into Knowledge Capital is necessary for organisational competitiveness. Knowledge Capital, however, does not belong to organisations but instead to their employees. Thus organisations must attract people with the desirable knowledge and skillswho are additionally willing to share their knowledge. Furthermore, organisations must keep those who are already employed and try to save and spread their knowledge in case they decide to leave the company (and go work somewhere else or retire). The activities of Human Resource Management can provide support to the following aims: open culture development, supporting a climate of involvement and trust, suitable ways of work, wellprepared recruitment of workers and their stabilisation, suitable motivational and reward management, an emphasis on organisational and individual development, providing opportunities to knowledge sharing, care of work conditions, cooperation with the IT department. Human Resource Management may also help over

  • Název v anglickém jazyce

    How to Support Knowledge Management through Human Resource Management Activities

  • Popis výsledku anglicky

    Investment into Knowledge Capital is necessary for organisational competitiveness. Knowledge Capital, however, does not belong to organisations but instead to their employees. Thus organisations must attract people with the desirable knowledge and skillswho are additionally willing to share their knowledge. Furthermore, organisations must keep those who are already employed and try to save and spread their knowledge in case they decide to leave the company (and go work somewhere else or retire). The activities of Human Resource Management can provide support to the following aims: open culture development, supporting a climate of involvement and trust, suitable ways of work, wellprepared recruitment of workers and their stabilisation, suitable motivational and reward management, an emphasis on organisational and individual development, providing opportunities to knowledge sharing, care of work conditions, cooperation with the IT department. Human Resource Management may also help over

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0459" target="_blank" >GA406/08/0459: Rozvoj tacitních znalostí manažerů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Knowledge, Culture and Change Management

  • ISSN

    1447-9524

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    AU - Austrálie

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    207-222

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus