Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Intercultural communication of Multinational corporations with the specific aspect of Czech culture

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43867909" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43867909 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Intercultural communication of Multinational corporations with the specific aspect of Czech culture

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The principal purpose of this paper is to explore the most effective way of managing intercultural communication in multinational corporations, where the teams include the Czech people and by it brings an element of Czech culture to the corporation. Intercultural communication is a key point of communication within the corporation, but also in communication with its subsidiaries. Never before has it been easy to communicate with members of other cultures. Nowadays this issue constitutes even more important aspect of the functioning of companies and especially in multinational corporations, where managers are confronted daily with multicultural teams which must be managed. Very often the situation arises where you need to transfer the management of multinational corporations into subsidiaries. Thereby it leads to a fundamental clash of cultures, which can result to serious misunderstandings and conflicts. This paper reflects the need to explore and describe in brief a permanent need to

  • Název v anglickém jazyce

    Intercultural communication of Multinational corporations with the specific aspect of Czech culture

  • Popis výsledku anglicky

    The principal purpose of this paper is to explore the most effective way of managing intercultural communication in multinational corporations, where the teams include the Czech people and by it brings an element of Czech culture to the corporation. Intercultural communication is a key point of communication within the corporation, but also in communication with its subsidiaries. Never before has it been easy to communicate with members of other cultures. Nowadays this issue constitutes even more important aspect of the functioning of companies and especially in multinational corporations, where managers are confronted daily with multicultural teams which must be managed. Very often the situation arises where you need to transfer the management of multinational corporations into subsidiaries. Thereby it leads to a fundamental clash of cultures, which can result to serious misunderstandings and conflicts. This paper reflects the need to explore and describe in brief a permanent need to

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 18th International Business Information Management Association

  • ISBN

    978-0-9821489-7-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1963-1970

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Istanbul

  • Datum konání akce

    9. 5. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku