Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Theoretical Model of Communication Approaches in Family-owned Businesses during Generational Transition

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43868005" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43868005 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Theoretical Model of Communication Approaches in Family-owned Businesses during Generational Transition

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Family-owned businesses are unique kinds of enterprise. Due to their nature they face number of specific challenges. The most demanding task determining success of small and medium-sized enterprises is generational transition on CEO position. Incumbent CEO who leaves office must foster up a replacement who will continue to develop the enterprise and fulfill corporate vision. For small and medium-sized family-owned businesses it is significant that incumbent moving out from her/his current CEO position must have direct influence on a successor (who must be prepared for take over the leadership role) because successor is oftentimes a relative, generally an offspring. The purpose of this initial study is to describe a theoretical model of approaches of communication and succession process during generational transition communication between incumbent and successor with aim to prepare future leaders for effective communication with family business? stakeholders. Manners and strategies on h

  • Název v anglickém jazyce

    Theoretical Model of Communication Approaches in Family-owned Businesses during Generational Transition

  • Popis výsledku anglicky

    Family-owned businesses are unique kinds of enterprise. Due to their nature they face number of specific challenges. The most demanding task determining success of small and medium-sized enterprises is generational transition on CEO position. Incumbent CEO who leaves office must foster up a replacement who will continue to develop the enterprise and fulfill corporate vision. For small and medium-sized family-owned businesses it is significant that incumbent moving out from her/his current CEO position must have direct influence on a successor (who must be prepared for take over the leadership role) because successor is oftentimes a relative, generally an offspring. The purpose of this initial study is to describe a theoretical model of approaches of communication and succession process during generational transition communication between incumbent and successor with aim to prepare future leaders for effective communication with family business? stakeholders. Manners and strategies on h

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 8th European Conference on Management, Leadership and Governance

  • ISBN

    978-1-908272-75-1

  • ISSN

    2048-9021

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    490-496

  • Název nakladatele

    Academic Publishing International Limited

  • Místo vydání

    GB

  • Místo konání akce

    Pafos

  • Datum konání akce

    8. 11. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku