Motivation of university-educated bank specialists in non-managerial posts
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43868274" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43868274 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Motivation of university-educated bank specialists in non-managerial posts
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on the motivation of bank employees, specifically bank specialists who are university graduates but do not work in managerial posts. The number of university-educated employees not working in managerial posts has been growing rapidly inrecent years in all fields. This is the case not only in the Czech Republic, where this research was carried out, but in most of the industrialised countries. The paper identifies the most important motivation factors for this group of bank specialists,and establishes how significant the different motivation factors are for them. It goes on to analyse the bank specialists' satisfaction levels with the current effect of the different factors. The results of the research could help bank managers to motivate their staff better and thus help to improve the performance of the company as a whole.
Název v anglickém jazyce
Motivation of university-educated bank specialists in non-managerial posts
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the motivation of bank employees, specifically bank specialists who are university graduates but do not work in managerial posts. The number of university-educated employees not working in managerial posts has been growing rapidly inrecent years in all fields. This is the case not only in the Czech Republic, where this research was carried out, but in most of the industrialised countries. The paper identifies the most important motivation factors for this group of bank specialists,and establishes how significant the different motivation factors are for them. It goes on to analyse the bank specialists' satisfaction levels with the current effect of the different factors. The results of the research could help bank managers to motivate their staff better and thus help to improve the performance of the company as a whole.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 19th International Business Information Management Association
ISBN
978-0-9821489-8-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1180-1189
Název nakladatele
IBIMA Publishing
Místo vydání
Norristown
Místo konání akce
Barcelona, Spain
Datum konání akce
12. 11. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—