Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Store Personality and Behavioral Intentions of Customers: a Comparative Study of Retail Industry in the Czech Republic and Sri Lanka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43868649" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43868649 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Store Personality and Behavioral Intentions of Customers: a Comparative Study of Retail Industry in the Czech Republic and Sri Lanka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Brand personality is recognized as a key platform for developing a loyal customer base for service organizations. When it comes to the modern retail sector, self-service supermarkets are highly concerned about branding strategies for attracting customersto their stores. However, the impacts of brand personality of supermarkets can vary in different cross-cultural contexts. Hence, in this study, researchers examined this issue by selecting two samples: from Sri Lanka and from the Czech Republic, with the purpose of comparing the impact of brand personality on customer behavioral intentions in two different cultural contexts. For the first sample, 150 regular shoppers were randomly selected in Colombo (Sri Lanka), and data was collected from a researcher administrated questionnaire. The second sample was drawn from Zlin, (the Czech Republic) where data was collected from 120 customers via using a self-administrated questionnaire. Principle component analysis and multiple regressions wer

  • Název v anglickém jazyce

    Store Personality and Behavioral Intentions of Customers: a Comparative Study of Retail Industry in the Czech Republic and Sri Lanka

  • Popis výsledku anglicky

    Brand personality is recognized as a key platform for developing a loyal customer base for service organizations. When it comes to the modern retail sector, self-service supermarkets are highly concerned about branding strategies for attracting customersto their stores. However, the impacts of brand personality of supermarkets can vary in different cross-cultural contexts. Hence, in this study, researchers examined this issue by selecting two samples: from Sri Lanka and from the Czech Republic, with the purpose of comparing the impact of brand personality on customer behavioral intentions in two different cultural contexts. For the first sample, 150 regular shoppers were randomly selected in Colombo (Sri Lanka), and data was collected from a researcher administrated questionnaire. The second sample was drawn from Zlin, (the Czech Republic) where data was collected from 120 customers via using a self-administrated questionnaire. Principle component analysis and multiple regressions wer

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    60

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    477-484

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus