Aspekty společensky odpovědného podnikání firmy Baťa a.s. do roku 1945 jako inspirace pro současné podnikatelské prostředí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43871270" target="_blank" >RIV/70883521:28120/14:43871270 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aspekty společensky odpovědného podnikání firmy Baťa a.s. do roku 1945 jako inspirace pro současné podnikatelské prostředí
Popis výsledku v původním jazyce
Představený příspěvek prezentuje dílčí výsledky výzkumu, jehož cílem je zmapovat fungování firmy Baťa a.s. do roku 1945 se zaměřením na analýzu společensky odpovědného podnikání. Podnikatelská filozofie Tomáše Bati (1876-1932) vykazovala rozsáhlé aspektyspolečensky odpovědného podnikání. V současné době si mnoho firem uvědomuje, že společensky odpovědný přístup již není otázkou dobrovolnictví, ale téměř nutností. Na druhou stranu společensky odpovědné podnikání není žádnou formou charitativního chovánínebo reprezentování firmy. Příkladem dobře fungujícího společensky odpovědného podnikání je podnikatelská strategie Tomáše Bati a vytvoření jeho Systému řízení Baťa do roku 1945 (než byla firma Baťa a.s. znárodněna). Firma Baťa a.s. se nevěnovala pouzerozvoji výroby obuvi a přidružených závodů, ale také rozvoji v oblasti školství, zdravotnictví, sociální péče, kulturního rozvoje, sportovního zázemí a celkového rozvoje města Zlína (či dalších měst, kde firma Baťa fungovala) a jeho okolí
Název v anglickém jazyce
Aspects of socially responsible business of Bata Company before 1945 as an inspiration for todaýs business environment
Popis výsledku anglicky
This paper presents partial results of the research focused on the functioning of Bata Company before 1945 and its practicing of socially responsible business. Business philosophy of Tomas Bata (1876 - 1932) showed extensive aspects of social responsibility. Presently, many companies have been realizing that socially responsible approach is no longer a question of volunteering, but almost a necessity. On the other hand, socially responsible business is not any form of charitable behavior. An example ofwell-functioning socially responsible business is Tomas Bata`s strategy and his Bata Management System before 1945. Bata Company had paid attention to many areas, development and production of footwear, development of education, health, social care, culture, sport, and overall development of the city of Zlin and its surrounding. Among the basic aspects of socially responsible business had belonged specific activities towards employees, customers, suppliers, and residents of the city wher
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Kvalita - Quality 2014
ISBN
978-80-02-02532-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
80-88
Název nakladatele
DTO CZ, s.r.o.
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
13. 5. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—