Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aspekty společensky odpovědného podnikání firmy Baťa a.s. do roku 1945 jako inspirace pro současné podnikatelské prostředí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43871270" target="_blank" >RIV/70883521:28120/14:43871270 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aspekty společensky odpovědného podnikání firmy Baťa a.s. do roku 1945 jako inspirace pro současné podnikatelské prostředí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Představený příspěvek prezentuje dílčí výsledky výzkumu, jehož cílem je zmapovat fungování firmy Baťa a.s. do roku 1945 se zaměřením na analýzu společensky odpovědného podnikání. Podnikatelská filozofie Tomáše Bati (1876-1932) vykazovala rozsáhlé aspektyspolečensky odpovědného podnikání. V současné době si mnoho firem uvědomuje, že společensky odpovědný přístup již není otázkou dobrovolnictví, ale téměř nutností. Na druhou stranu společensky odpovědné podnikání není žádnou formou charitativního chovánínebo reprezentování firmy. Příkladem dobře fungujícího společensky odpovědného podnikání je podnikatelská strategie Tomáše Bati a vytvoření jeho Systému řízení Baťa do roku 1945 (než byla firma Baťa a.s. znárodněna). Firma Baťa a.s. se nevěnovala pouzerozvoji výroby obuvi a přidružených závodů, ale také rozvoji v oblasti školství, zdravotnictví, sociální péče, kulturního rozvoje, sportovního zázemí a celkového rozvoje města Zlína (či dalších měst, kde firma Baťa fungovala) a jeho okolí

  • Název v anglickém jazyce

    Aspects of socially responsible business of Bata Company before 1945 as an inspiration for todaýs business environment

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents partial results of the research focused on the functioning of Bata Company before 1945 and its practicing of socially responsible business. Business philosophy of Tomas Bata (1876 - 1932) showed extensive aspects of social responsibility. Presently, many companies have been realizing that socially responsible approach is no longer a question of volunteering, but almost a necessity. On the other hand, socially responsible business is not any form of charitable behavior. An example ofwell-functioning socially responsible business is Tomas Bata`s strategy and his Bata Management System before 1945. Bata Company had paid attention to many areas, development and production of footwear, development of education, health, social care, culture, sport, and overall development of the city of Zlin and its surrounding. Among the basic aspects of socially responsible business had belonged specific activities towards employees, customers, suppliers, and residents of the city wher

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Kvalita - Quality 2014

  • ISBN

    978-80-02-02532-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    80-88

  • Název nakladatele

    DTO CZ, s.r.o.

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    13. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku