Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Students? Satisfaction as a Competitive Advantage in the Financial Products Market: A Comparative Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43872536" target="_blank" >RIV/70883521:28120/14:43872536 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/joc.2014.01.07" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7441/joc.2014.01.07</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Students? Satisfaction as a Competitive Advantage in the Financial Products Market: A Comparative Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main task of today?s banks, in investigated countries, should be to prefer student satisfaction and strive to offer them what they want. Nowadays, banks own many tools for satisfying their customers, and because there are still a number of areas where financial organizations could focus their attention to improve their relationships with students. The next related issue within the context of students in the banking environment is to gain an insight into student preferences on choosing a bank or purchasing bank products/services and find out which country provides more advantageous products/services and under what conditions, which type of marketing communication they prefer, and whether current bank marketing stimulates them to purchase. In this comparative study, a survey questionnaire was developed which incorporated the main findings of current literature on this issue. The results of self-administrated on-line questionnaires from Czech and UK higher education students will be p

  • Název v anglickém jazyce

    Students? Satisfaction as a Competitive Advantage in the Financial Products Market: A Comparative Study

  • Popis výsledku anglicky

    The main task of today?s banks, in investigated countries, should be to prefer student satisfaction and strive to offer them what they want. Nowadays, banks own many tools for satisfying their customers, and because there are still a number of areas where financial organizations could focus their attention to improve their relationships with students. The next related issue within the context of students in the banking environment is to gain an insight into student preferences on choosing a bank or purchasing bank products/services and find out which country provides more advantageous products/services and under what conditions, which type of marketing communication they prefer, and whether current bank marketing stimulates them to purchase. In this comparative study, a survey questionnaire was developed which incorporated the main findings of current literature on this issue. The results of self-administrated on-line questionnaires from Czech and UK higher education students will be p

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Competitiveness

  • ISSN

    1804-1728

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2014

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    104-124

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus