Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SATISFACTION AND LOYALTY OF BANKING CUSTOMERS: A GENDER APPROACH

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F15%3A43872902" target="_blank" >RIV/70883521:28120/15:43872902 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.14254/2071-789X.2015/8-1/14" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.14254/2071-789X.2015/8-1/14</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14254/2071-789X.2015/8-1/14" target="_blank" >10.14254/2071-789X.2015/8-1/14</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SATISFACTION AND LOYALTY OF BANKING CUSTOMERS: A GENDER APPROACH

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Bank customer satisfaction is a hot topic of current scientific research for many reasons. In response to the negative impact of the recent financial crisis of 2008, the public has become very sensitive to all aspects of commercial bank activity. Banks are looking for ways to increase their financial performance. Researchers are trying to find the main determinants of bank customer satisfaction and examine these issues from different perspectives. The aim of our research was to investigate the relationship between gender and the major attributes of satisfaction and loyalty of the banking clients. In this context, we investigated at the same time whether there were statistically signifi cant differences between the genders depending on age and education. Bank customer satisfaction research was conducted through a questionnaire survey on a sample of 459 respondents in the Czech Republic in 2014, of which 44% were men and 56% were women. We found that women relative to men prefer the foll

  • Název v anglickém jazyce

    SATISFACTION AND LOYALTY OF BANKING CUSTOMERS: A GENDER APPROACH

  • Popis výsledku anglicky

    Bank customer satisfaction is a hot topic of current scientific research for many reasons. In response to the negative impact of the recent financial crisis of 2008, the public has become very sensitive to all aspects of commercial bank activity. Banks are looking for ways to increase their financial performance. Researchers are trying to find the main determinants of bank customer satisfaction and examine these issues from different perspectives. The aim of our research was to investigate the relationship between gender and the major attributes of satisfaction and loyalty of the banking clients. In this context, we investigated at the same time whether there were statistically signifi cant differences between the genders depending on age and education. Bank customer satisfaction research was conducted through a questionnaire survey on a sample of 459 respondents in the Czech Republic in 2014, of which 44% were men and 56% were women. We found that women relative to men prefer the foll

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economics and Sociology

  • ISSN

    2071-789X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    UA - Ukrajina

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    176-188

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus