Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factors for Customer Satisfaction and Customer Dissatisfaction in Commercial Banks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F15%3A43873135" target="_blank" >RIV/70883521:28120/15:43873135 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.mcser.org/journal/index.php/mjss/article/view/7118" target="_blank" >http://www.mcser.org/journal/index.php/mjss/article/view/7118</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5901/mjss.2015.v6n4s2p584" target="_blank" >10.5901/mjss.2015.v6n4s2p584</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors for Customer Satisfaction and Customer Dissatisfaction in Commercial Banks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The banking industry is a key player in ensuring economic development as a result of customer satisfaction. This article investigates the satisfaction trends of 403 respondents in the banking industry in Kenya. The research results were acquired throughadministration of questionnaire and processed using SPSS 22.0, with special emphasis on descriptive statistics. Based on the research results, the overall level of customer satisfaction is above 50%. Besides, women are more satisfied than men. In addition, presence of bank branches is the most important factor of satisfaction and preferred more by people with university education. High bank charges is the most important factor of dissatisfaction in Kenyan commercial banks. The most important factor of dissatisfaction is favored by more than 50% of the respondents in all the social groups.

  • Název v anglickém jazyce

    Factors for Customer Satisfaction and Customer Dissatisfaction in Commercial Banks

  • Popis výsledku anglicky

    The banking industry is a key player in ensuring economic development as a result of customer satisfaction. This article investigates the satisfaction trends of 403 respondents in the banking industry in Kenya. The research results were acquired throughadministration of questionnaire and processed using SPSS 22.0, with special emphasis on descriptive statistics. Based on the research results, the overall level of customer satisfaction is above 50%. Besides, women are more satisfied than men. In addition, presence of bank branches is the most important factor of satisfaction and preferred more by people with university education. High bank charges is the most important factor of dissatisfaction in Kenyan commercial banks. The most important factor of dissatisfaction is favored by more than 50% of the respondents in all the social groups.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mediterranean Journal of Social Sciences

  • ISSN

    2039-9340

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    584-589

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus