BUILDING CUSTOMER RELATIONSHIP THROUGH THE SOCIAL NETWORKS IN THE FIELD OF E-COMMERCE IN CZECHIA - CONCEPTUAL FRAMEWORK OF RESEARCH
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F18%3A63518857" target="_blank" >RIV/70883521:28120/18:63518857 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/dokbat.2018.01" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7441/dokbat.2018.01</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/dokbat.2018.01" target="_blank" >10.7441/dokbat.2018.01</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
BUILDING CUSTOMER RELATIONSHIP THROUGH THE SOCIAL NETWORKS IN THE FIELD OF E-COMMERCE IN CZECHIA - CONCEPTUAL FRAMEWORK OF RESEARCH
Popis výsledku v původním jazyce
This article discusses the concept of building customer relationship through the social networks (SN) to maintain loyalty and increase customer satisfaction in e-commerce in the Czech Republic. SN are a phenomenon at the beginning of the 21st century and it is a question of whether they can be used as a supportive tool in building relationships with customers. This research framework provides the basic theoretical knowledge necessary to create a conceptual framework of research. It includes individual research methods, both qualitative and quantitative. The qualitative part is supported by an interview and quantitative is supported by the Structural equation modelling (SEM). At the end of the article, the implications for theory and social practice are given.
Název v anglickém jazyce
BUILDING CUSTOMER RELATIONSHIP THROUGH THE SOCIAL NETWORKS IN THE FIELD OF E-COMMERCE IN CZECHIA - CONCEPTUAL FRAMEWORK OF RESEARCH
Popis výsledku anglicky
This article discusses the concept of building customer relationship through the social networks (SN) to maintain loyalty and increase customer satisfaction in e-commerce in the Czech Republic. SN are a phenomenon at the beginning of the 21st century and it is a question of whether they can be used as a supportive tool in building relationships with customers. This research framework provides the basic theoretical knowledge necessary to create a conceptual framework of research. It includes individual research methods, both qualitative and quantitative. The qualitative part is supported by an interview and quantitative is supported by the Structural equation modelling (SEM). At the end of the article, the implications for theory and social practice are given.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50901 - Other social sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
14th Annual International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers
ISBN
978-80-7454-730-0
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
6-16
Název nakladatele
Fakulta managementu a ekonomiky, UTB ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
25. 4. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—