Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Destination Branding as an Effective Economic Tool for Increasing Awareness: Czech Republic Case Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F20%3A63525519" target="_blank" >RIV/70883521:28120/20:63525519 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/article/10.1007/s11294-020-09804-1" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007/s11294-020-09804-1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11294-020-09804-1" target="_blank" >10.1007/s11294-020-09804-1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Destination Branding as an Effective Economic Tool for Increasing Awareness: Czech Republic Case Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research aims to investigate the concept of destination branding and its impact on competitiveness, as well as to evaluate whether the respective strategy followed by CzechTourism works in practice. The overall results of this pilot research demonstrate that the destination branding in the Czech Republic needs to be improved to broaden the country’s attractiveness and increase awareness of the Czech Republic among potential foreign tourists, in particular through incorporation of word of mouth and the internet as powerful branding tools.

  • Název v anglickém jazyce

    Destination Branding as an Effective Economic Tool for Increasing Awareness: Czech Republic Case Study

  • Popis výsledku anglicky

    This research aims to investigate the concept of destination branding and its impact on competitiveness, as well as to evaluate whether the respective strategy followed by CzechTourism works in practice. The overall results of this pilot research demonstrate that the destination branding in the Czech Republic needs to be improved to broaden the country’s attractiveness and increase awareness of the Czech Republic among potential foreign tourists, in particular through incorporation of word of mouth and the internet as powerful branding tools.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Advances in Economic Research

  • ISSN

    1083-0898

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2020

  • Číslo periodika v rámci svazku

    26

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    "453–455"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85092202835