Destination Branding as an Effective Economic Tool for Increasing Awareness: Czech Republic Case Study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F20%3A63525519" target="_blank" >RIV/70883521:28120/20:63525519 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/article/10.1007/s11294-020-09804-1" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007/s11294-020-09804-1</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11294-020-09804-1" target="_blank" >10.1007/s11294-020-09804-1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Destination Branding as an Effective Economic Tool for Increasing Awareness: Czech Republic Case Study
Popis výsledku v původním jazyce
This research aims to investigate the concept of destination branding and its impact on competitiveness, as well as to evaluate whether the respective strategy followed by CzechTourism works in practice. The overall results of this pilot research demonstrate that the destination branding in the Czech Republic needs to be improved to broaden the country’s attractiveness and increase awareness of the Czech Republic among potential foreign tourists, in particular through incorporation of word of mouth and the internet as powerful branding tools.
Název v anglickém jazyce
Destination Branding as an Effective Economic Tool for Increasing Awareness: Czech Republic Case Study
Popis výsledku anglicky
This research aims to investigate the concept of destination branding and its impact on competitiveness, as well as to evaluate whether the respective strategy followed by CzechTourism works in practice. The overall results of this pilot research demonstrate that the destination branding in the Czech Republic needs to be improved to broaden the country’s attractiveness and increase awareness of the Czech Republic among potential foreign tourists, in particular through incorporation of word of mouth and the internet as powerful branding tools.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Advances in Economic Research
ISSN
1083-0898
e-ISSN
—
Svazek periodika
2020
Číslo periodika v rámci svazku
26
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
"453–455"
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85092202835