Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Klíčové procesy v cestovním ruchu a jejich charakteristika

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F21%3A63559858" target="_blank" >RIV/70883521:28120/21:63559858 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Klíčové procesy v cestovním ruchu a jejich charakteristika

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cestovní ruch jako takový byl asi nejvíce zasažen světovou pandemickou krizí vyvolanou onemocněním SARS-CoV-2, která tento segment trápí již od počátku roku 2020 a dnes je situace sice o něco málo lepší, ovšem dostat se na hodnoty z doby před covidem, nebude zřejmě jednoduché. V tuto chvíli se také nabízí otázka, co by cestovnímu ruchu, resp. jejím slož[1]kám, do budoucnosti nejvíce prospělo, tak aby opět získal svého zákazníka, a to za zachování efektivity a kvality poskytovaných služeb. Odpovědí právě může být využití či zavedení inovativních metod procesního řízení v jednotlivých sektorech služeb. Kniha může pomoci v šíření znalostí a případů dobré praxe, které se týkají využití procesního řízení v cestovním ruchu a dále tedy napomůže také snazší aplikaci hlavních výsledků projektu do praxe. Záměrem této knihy je poskytnout čtenáři pohled na obecně známé pojmy z oblasti cestovního ruchu, a to v co nejširším rámci a ve spojení s principy pro[1]cesního řízení. Snahou přitom je srozumitelně, přehledně a zajímavou formou tyto dva světy propojit a ukázat že procesní řízení má svůj význam nejenom ve společnostech nabízející hmotné výrobky, ale i v organizacích nabízejících služby. Pak toto využití procesního řízení a vlastní nastavené procesy cestov[1]ního ruchu se jeví jako logický krok, přinášející vyšší prosperitu a pořádek v organizaci. Měl by přinést zvýšení úrovně kvality jimi poskytovaných služeb, a to pomocí aplikací inovačních principů a nástrojů procesního řízení, které dosud nejsou v uvedeném sektoru – cestovních kanceláří a agentur využívány. Důvodem, proč tomu tak bylo, je především absence metodik a nástrojů adaptovaných na tyto oblasti.

  • Název v anglickém jazyce

    Key processes in tourism and their characteristics

  • Popis výsledku anglicky

    Tourism has probably been the most affected industry by the global pandemiccrisis caused by SARS-CoV-2 which has plagued this segment since thebeginning of 2020. Today, two years later, the situation is a little better but itwill not be easy to reach values before Covid period.At the moment, the question also arises as to what will benefit tourism sothat it can keep its customer, while maintaining the efficiency and quality ofservices provided. The answer may be the use or introduction of innovativemethods of process management in individual service sectors.Our intention is to provide the reader with an overview of well-knownconcepts in the field of tourism, in the widest possible framework and inconnection with the principles of process management. The aim is to connectthese two worlds in a clear and interesting way and to show that processmanagement is important not only in companies offering tangible products,but also in organizations offering services. As a result, this use of processmanagement and the set-up processes of tourism seems to be a logical step,bringing higher prosperity and order in the company. It should increase thelevel of quality of the provided services through the application of innovativeprinciples and process management tools that haven´t been used in the sector -travel agencies yet. The reason of this is mainly the absence of methodologiesand tools adapted to these areas.The target reader of the monograph is primarily a manager of a tourismorganization (e.g. a travel agency or tourist information center). Another targetgroup may be students studying tourism preparing for the profession and otherswho are interested in tourism services.The book was created as one of the outputs of the TAČR projectTL01000191 Innovation of management systems of tourism entities usingprocess management tools. The book can help in disseminating knowledge andcases of good practice concerning the use of process management in tourismand it will alsso help to facilitate the application of the main results of the projectin practice

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000191" target="_blank" >TL01000191: Inovace systémů řízení subjektů cestovního ruchu pomocí nástrojů procesního řízení</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7676-373-9

  • Počet stran knihy

    251

  • Název nakladatele

    Wolters Kluwer ČR, a.s.

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy