VIRTUAL REALITY: AN INNOVATIVE TOOL IN TOURISM EXPERIENTIAL MARKETING
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F23%3A63568078" target="_blank" >RIV/70883521:28120/23:63568078 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
VIRTUAL REALITY: AN INNOVATIVE TOOL IN TOURISM EXPERIENTIAL MARKETING
Popis výsledku v původním jazyce
This study developed a theoretical framework to fill the gap in research on the relationship between VR and experiential marketing. Based on a stimulus-organismresponse(SOR) theory combined with the quantitative research method, the research process surveyed 296 international and domestic tourists in Vietnam. The results revealedsignificant impacts of telepresence and authentic experience on cognitive and affective responses, indicating that those variables are essential factors in VR tourism. The studyalso gave managerial implications to help tourism enterprises plan appropriate experiential marketing strategies to attract young travelers and propose solutions forcompanies to boost the tourists’ intention of visiting the destination shown in the VR travel advertisements.
Název v anglickém jazyce
VIRTUAL REALITY: AN INNOVATIVE TOOL IN TOURISM EXPERIENTIAL MARKETING
Popis výsledku anglicky
This study developed a theoretical framework to fill the gap in research on the relationship between VR and experiential marketing. Based on a stimulus-organismresponse(SOR) theory combined with the quantitative research method, the research process surveyed 296 international and domestic tourists in Vietnam. The results revealedsignificant impacts of telepresence and authentic experience on cognitive and affective responses, indicating that those variables are essential factors in VR tourism. The studyalso gave managerial implications to help tourism enterprises plan appropriate experiential marketing strategies to attract young travelers and propose solutions forcompanies to boost the tourists’ intention of visiting the destination shown in the VR travel advertisements.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Conference Proceedings The 2nd International Conference on Scientific, Economic and Social Issues (ICSES 2023): Digital transformation, cooperation and global integration in the new normal
ISBN
978-604-79-3782-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
564-579
Název nakladatele
University of Economics Ho Chi Minh City
Místo vydání
Ho Chi Minh City
Místo konání akce
Ho Chi Minh City
Datum konání akce
25. 8. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—