Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VIRTUAL REALITY: AN INNOVATIVE TOOL IN TOURISM EXPERIENTIAL MARKETING

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F23%3A63568078" target="_blank" >RIV/70883521:28120/23:63568078 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    VIRTUAL REALITY: AN INNOVATIVE TOOL IN TOURISM EXPERIENTIAL MARKETING

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study developed a theoretical framework to fill the gap in research on the relationship between VR and experiential marketing. Based on a stimulus-organismresponse(SOR) theory combined with the quantitative research method, the research process surveyed 296 international and domestic tourists in Vietnam. The results revealedsignificant impacts of telepresence and authentic experience on cognitive and affective responses, indicating that those variables are essential factors in VR tourism. The studyalso gave managerial implications to help tourism enterprises plan appropriate experiential marketing strategies to attract young travelers and propose solutions forcompanies to boost the tourists’ intention of visiting the destination shown in the VR travel advertisements.

  • Název v anglickém jazyce

    VIRTUAL REALITY: AN INNOVATIVE TOOL IN TOURISM EXPERIENTIAL MARKETING

  • Popis výsledku anglicky

    This study developed a theoretical framework to fill the gap in research on the relationship between VR and experiential marketing. Based on a stimulus-organismresponse(SOR) theory combined with the quantitative research method, the research process surveyed 296 international and domestic tourists in Vietnam. The results revealedsignificant impacts of telepresence and authentic experience on cognitive and affective responses, indicating that those variables are essential factors in VR tourism. The studyalso gave managerial implications to help tourism enterprises plan appropriate experiential marketing strategies to attract young travelers and propose solutions forcompanies to boost the tourists’ intention of visiting the destination shown in the VR travel advertisements.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceedings The 2nd International Conference on Scientific, Economic and Social Issues (ICSES 2023): Digital transformation, cooperation and global integration in the new normal

  • ISBN

    978-604-79-3782-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    564-579

  • Název nakladatele

    University of Economics Ho Chi Minh City

  • Místo vydání

    Ho Chi Minh City

  • Místo konání akce

    Ho Chi Minh City

  • Datum konání akce

    25. 8. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku