The Impact of the Economic Crisis on the Marketing Management of Czech Service-Providing Companies
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F12%3A43868314" target="_blank" >RIV/70883521:28130/12:43868314 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Impact of the Economic Crisis on the Marketing Management of Czech Service-Providing Companies
Popis výsledku v původním jazyce
The goal of the article is to prove the impact of the changes in the economic power of Czech Republic in the 21st century on the marketing management processes in the service-providing companies. The study is based on an original research conducted with231 service providers, conjunctural research results and ad hoc studies. It reveals the intensity of and the delay in the reaction of the service sector to the recession in the processing industry as well as the rate of the implementation of marketing activities in the period of global economic crisis. The final part of the study focuses on the deduction of the possibilities and limits of effective application of marketing in services (and other branches).
Název v anglickém jazyce
The Impact of the Economic Crisis on the Marketing Management of Czech Service-Providing Companies
Popis výsledku anglicky
The goal of the article is to prove the impact of the changes in the economic power of Czech Republic in the 21st century on the marketing management processes in the service-providing companies. The study is based on an original research conducted with231 service providers, conjunctural research results and ad hoc studies. It reveals the intensity of and the delay in the reaction of the service sector to the recession in the processing industry as well as the rate of the implementation of marketing activities in the period of global economic crisis. The final part of the study focuses on the deduction of the possibilities and limits of effective application of marketing in services (and other branches).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advances in Economics, Risk Management, Political and Law Science
ISBN
978-1-61804-123-4
ISSN
2227-460X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
353-358
Název nakladatele
WSEAS Press
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
20. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—