Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Impact of the Economic Crisis on the Marketing Management of Czech Service-Providing Companies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F12%3A43868314" target="_blank" >RIV/70883521:28130/12:43868314 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Impact of the Economic Crisis on the Marketing Management of Czech Service-Providing Companies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of the article is to prove the impact of the changes in the economic power of Czech Republic in the 21st century on the marketing management processes in the service-providing companies. The study is based on an original research conducted with231 service providers, conjunctural research results and ad hoc studies. It reveals the intensity of and the delay in the reaction of the service sector to the recession in the processing industry as well as the rate of the implementation of marketing activities in the period of global economic crisis. The final part of the study focuses on the deduction of the possibilities and limits of effective application of marketing in services (and other branches).

  • Název v anglickém jazyce

    The Impact of the Economic Crisis on the Marketing Management of Czech Service-Providing Companies

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of the article is to prove the impact of the changes in the economic power of Czech Republic in the 21st century on the marketing management processes in the service-providing companies. The study is based on an original research conducted with231 service providers, conjunctural research results and ad hoc studies. It reveals the intensity of and the delay in the reaction of the service sector to the recession in the processing industry as well as the rate of the implementation of marketing activities in the period of global economic crisis. The final part of the study focuses on the deduction of the possibilities and limits of effective application of marketing in services (and other branches).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in Economics, Risk Management, Political and Law Science

  • ISBN

    978-1-61804-123-4

  • ISSN

    2227-460X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    353-358

  • Název nakladatele

    WSEAS Press

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    20. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku