Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Role of Marketing Management in the Service Sector and the Effect of Global Economic Crisis on Company Prosperity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F13%3A43870646" target="_blank" >RIV/70883521:28130/13:43870646 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Role of Marketing Management in the Service Sector and the Effect of Global Economic Crisis on Company Prosperity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The marketing management of companies and organizations is gaining importance during the economic crisis. This is true of production and trading companies as well as service-providing companies. It is the service sector that has been struck hardest by the economic crisis as the crisis predominantly limits the expenses of people and companies in the service sector. Marketing management and marketing activities are essential during economic crisis since they can substantially increase the competitivenessand prosperity of companies. This work presents the outcomes of a marketing research carried out with 231 service providers and reflects the impact of economic crisis on the marketing activities of service providers.

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of Marketing Management in the Service Sector and the Effect of Global Economic Crisis on Company Prosperity

  • Popis výsledku anglicky

    The marketing management of companies and organizations is gaining importance during the economic crisis. This is true of production and trading companies as well as service-providing companies. It is the service sector that has been struck hardest by the economic crisis as the crisis predominantly limits the expenses of people and companies in the service sector. Marketing management and marketing activities are essential during economic crisis since they can substantially increase the competitivenessand prosperity of companies. This work presents the outcomes of a marketing research carried out with 231 service providers and reflects the impact of economic crisis on the marketing activities of service providers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings in Conference of Informatics and Management Science

  • ISBN

    978-80-554-0648-0

  • ISSN

    1339-231X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    109-113

  • Název nakladatele

    EDIS

  • Místo vydání

    SK

  • Místo konání akce

    virtuální

  • Datum konání akce

    25. 3. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku