The Role of Marketing Management in the Service Sector and the Effect of Global Economic Crisis on Company Prosperity
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F13%3A43870646" target="_blank" >RIV/70883521:28130/13:43870646 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Role of Marketing Management in the Service Sector and the Effect of Global Economic Crisis on Company Prosperity
Popis výsledku v původním jazyce
The marketing management of companies and organizations is gaining importance during the economic crisis. This is true of production and trading companies as well as service-providing companies. It is the service sector that has been struck hardest by the economic crisis as the crisis predominantly limits the expenses of people and companies in the service sector. Marketing management and marketing activities are essential during economic crisis since they can substantially increase the competitivenessand prosperity of companies. This work presents the outcomes of a marketing research carried out with 231 service providers and reflects the impact of economic crisis on the marketing activities of service providers.
Název v anglickém jazyce
The Role of Marketing Management in the Service Sector and the Effect of Global Economic Crisis on Company Prosperity
Popis výsledku anglicky
The marketing management of companies and organizations is gaining importance during the economic crisis. This is true of production and trading companies as well as service-providing companies. It is the service sector that has been struck hardest by the economic crisis as the crisis predominantly limits the expenses of people and companies in the service sector. Marketing management and marketing activities are essential during economic crisis since they can substantially increase the competitivenessand prosperity of companies. This work presents the outcomes of a marketing research carried out with 231 service providers and reflects the impact of economic crisis on the marketing activities of service providers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings in Conference of Informatics and Management Science
ISBN
978-80-554-0648-0
ISSN
1339-231X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
109-113
Název nakladatele
EDIS
Místo vydání
SK
Místo konání akce
virtuální
Datum konání akce
25. 3. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—