Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Marketing and Communications Tools in Service Sector in Time of Crisis.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F13%3A43870541" target="_blank" >RIV/70883521:28130/13:43870541 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Marketing and Communications Tools in Service Sector in Time of Crisis.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this article is to demonstrate the correlation of changes in economic performance of the Czech Republic in 21st century with respect to company´s marketing and communications activities, especially in the area of services. Based on the original research carried out by the authors at 231 service providers and results of conjunctural research and ad hoc studies, this article reveals the intensity and time delay in reactions of the service sector to the recession in the process industry as wellas the level of implementation of marketing services in the time of the world economic crisis. It also points out the trends in marketing communications that react to decreased citizens´ purchasing power on one hand and lower marketing budgets on the other. The final part provides space for deduction regarding the possibilities of development and limits, barriers to effective application of marketing and marketing communications (not only) in services.

  • Název v anglickém jazyce

    Marketing and Communications Tools in Service Sector in Time of Crisis.

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to demonstrate the correlation of changes in economic performance of the Czech Republic in 21st century with respect to company´s marketing and communications activities, especially in the area of services. Based on the original research carried out by the authors at 231 service providers and results of conjunctural research and ad hoc studies, this article reveals the intensity and time delay in reactions of the service sector to the recession in the process industry as wellas the level of implementation of marketing services in the time of the world economic crisis. It also points out the trends in marketing communications that react to decreased citizens´ purchasing power on one hand and lower marketing budgets on the other. The final part provides space for deduction regarding the possibilities of development and limits, barriers to effective application of marketing and marketing communications (not only) in services.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Communications

  • ISSN

    1998-4480

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PT - Portugalská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1-9

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus