Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hudba a my : Nákupní chování na trzích kulturních produktů 2015

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F16%3A43874958" target="_blank" >RIV/70883521:28130/16:43874958 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hudba a my : Nákupní chování na trzích kulturních produktů 2015

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato monografie nabízí obraz vztahu lidí k hudbě, který je načrtnut pomocí kombinace závěrů kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Kvalitativní výzkum nabídl pohled na otázku, proč lidé poslouchají hudbu, jaké motivace je k tomu vedou a jaké pocity jim to dodává. Otázka byla zkoumána na základě spojení, které lidé deklarovali mezi svou vlastní dobrou a špatnou náladou a hudbou, kterou by si v takové situaci pustili. Výzkum odhalil určité strategie, které lidé používají, když chtějí pomocí hudby podpořit, doplnit nebo udržet dobou náladu, nebo když chtějí kompenzovat či vyřešit náladu špatnou. Způsob, jakým lidé toto spojení popisují, dává kromě toho hlouběji nahlédnout do způsobů, jimž poslech hudby prožívají, a pocitů, které při tom mají. Kvantitativní výzkum měl dvě části. První z nich byla zaměřena na zodpovězení otázky, jaký má česká veřejnost postoj ke koncertně provozované hudbě. Cílem bylo zjistit, které části veřejnosti a jak často chodí na koncerty, nakolik je pro ně návštěva koncertů atraktivní, s čím si ji spojují, nakolik pro ně funguje jako aspekt společenských kontaktů. Cílem bylo kromě toho zjistit, zda, nakolik a v čem se v tomto smyslu liší postoje k populární a vážné hudbě. Druhá část výzkumu byla zaměřena na identifikaci publika jednotlivých hudebních stylů a analýzu a deskripci jejich nákupního chování ve vztahu k vybraným hmotným produktům a službám, stejně jako jejich postoje k určitým společenským tématům.

  • Název v anglickém jazyce

    Music and We. Buying Behaviour on Cultural Goods Markets 2015

  • Popis výsledku anglicky

    Monograph "Music and We. Buying Behaviour on Cultural Goods Markets 2015" provides an analysis of the attitudes of people towards music, created on a basis of a combination of the qualitative and quantitative research. Qualitative research offered insight into the reasons for listening to music, the motivation for doing so and the feelings provided by music. The question was examined on the basis of connection between people's mood and music that would be listened in certain situations. Research has revealed certain strategies that people use when they want to support, add or keep a good mood with an assistance of music, or when they want to compensate or solve a bad mood similar way. The way of description of this connection gives a deeper insight into the way how people experience music listening and what feelings they have. Quantitative research had two parts. The first one was focused on answering the question, what is the attitude of the Czech public towards concert performance of music. The goal was to determine which part of the public and how often go to concerts, how visiting concerts is attractive for them, what values they associate with music and in what sense the music is considered to be an aspect of social contacts. Moreover, the aim was to determine whether and to what extent this attitude varies in the case of both popular and classical music. The second part of the research focused on identifying audiences of particular musical styles and the analysis and description of their shopping behaviour on the markets of selected tangible products and services, as well as their attitudes towards certain social issues.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-87500-84-2

  • Počet stran knihy

    308

  • Název nakladatele

    VeRBuM

  • Místo vydání

    Zlín

  • Kód UT WoS knihy