Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Product Information and its Impact on Consumer Brand Perception

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F16%3A43875205" target="_blank" >RIV/70883521:28130/16:43875205 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/75081431:_____/16:00001050

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Product Information and its Impact on Consumer Brand Perception

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to present and discuss research results dealing with the importance of the information about the product in the pre-purchase search of consumers in the Czech Republic. The evaluation is based on data obtained from primary research focused on preferences of consumers to brands. In the Czech Republic, research was conducted through a questionnaire survey and structured interviews in the last quarter of 2014. This paper introduces partial results with respect to the selected socio-demographic criteria of the Czech respondents, such as gender, education, age, size of municipality and the net monthly income. Finally, these outcomes are compared with the results of a similar research conducted in the Slovak Republic in 2013.

  • Název v anglickém jazyce

    Product Information and its Impact on Consumer Brand Perception

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to present and discuss research results dealing with the importance of the information about the product in the pre-purchase search of consumers in the Czech Republic. The evaluation is based on data obtained from primary research focused on preferences of consumers to brands. In the Czech Republic, research was conducted through a questionnaire survey and structured interviews in the last quarter of 2014. This paper introduces partial results with respect to the selected socio-demographic criteria of the Czech respondents, such as gender, education, age, size of municipality and the net monthly income. Finally, these outcomes are compared with the results of a similar research conducted in the Slovak Republic in 2013.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 28th International Business Information Management Association Conference

  • ISBN

    978-0-9860419-8-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1964-1974

  • Název nakladatele

    IBIMA

  • Místo vydání

    Norristown, PA

  • Místo konání akce

    Seville, Spain

  • Datum konání akce

    9. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000392785700196