Product Information and its Impact on Consumer Brand Perception
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F16%3A43875205" target="_blank" >RIV/70883521:28130/16:43875205 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/75081431:_____/16:00001050
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Product Information and its Impact on Consumer Brand Perception
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this paper is to present and discuss research results dealing with the importance of the information about the product in the pre-purchase search of consumers in the Czech Republic. The evaluation is based on data obtained from primary research focused on preferences of consumers to brands. In the Czech Republic, research was conducted through a questionnaire survey and structured interviews in the last quarter of 2014. This paper introduces partial results with respect to the selected socio-demographic criteria of the Czech respondents, such as gender, education, age, size of municipality and the net monthly income. Finally, these outcomes are compared with the results of a similar research conducted in the Slovak Republic in 2013.
Název v anglickém jazyce
Product Information and its Impact on Consumer Brand Perception
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to present and discuss research results dealing with the importance of the information about the product in the pre-purchase search of consumers in the Czech Republic. The evaluation is based on data obtained from primary research focused on preferences of consumers to brands. In the Czech Republic, research was conducted through a questionnaire survey and structured interviews in the last quarter of 2014. This paper introduces partial results with respect to the selected socio-demographic criteria of the Czech respondents, such as gender, education, age, size of municipality and the net monthly income. Finally, these outcomes are compared with the results of a similar research conducted in the Slovak Republic in 2013.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 28th International Business Information Management Association Conference
ISBN
978-0-9860419-8-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
1964-1974
Název nakladatele
IBIMA
Místo vydání
Norristown, PA
Místo konání akce
Seville, Spain
Datum konání akce
9. 11. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000392785700196