Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Preference regionálních potravin v Jihomoravském kraji a v Dolním Rakousku v závislosti na příjmu domácností

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F15%3A%231007050" target="_blank" >RIV/71226401:_____/15:#1007050 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Preference regionálních potravin v Jihomoravském kraji a v Dolním Rakousku v závislosti na příjmu domácností

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Regionální značení je aktuálním marketingovým tématem v souvislosti s regiony v ČR i zahraničí. V ČR se první regionální značky objevují přibližně před deseti lety, v Rakousku jen o několik let dříve. Přesto je vývoj regionálního značení v obou těchto zemích výrazně odlišný a promítá se také v nákupním chování spotřebitelů. Článek přináší dílčí výsledky primárního výzkumu realizovaného na konci roku 2014 ve dvou vybraných - sousedních příhraničních regionech- v Jihomoravském kraji v České republice a Dolním Rakousku ve Spolkové republice Rakousko a zaměřuje se právě na odlišnosti v preferencích regionálních potravin v oblasti nákupního chování spotřebitelů v obou regionech. Výzkum byl realizován na reprezentativním vzorku 450 respondentů v každém regionu. Výsledky výzkumu jsou prezentovány pomocí korespondenční analýzy a zároveň jsou pomocí dalších statistických metod interpretovány v závislosti na výši čistého měsíčního rodinného příjmu respondentů v obou regionech.

  • Název v anglickém jazyce

    Regional food preference in South Moravia region and Lower Austria region depending on family income

  • Popis výsledku anglicky

    Regional labelling is the current marketing issue in the context of the regions in the Czech Republic as well as abroad. The first regional labels appeared on the Czech market about ten years ago, in Austria only a few years earlier. Development of a regional labelling in both countries differes and the process of its application is also reflected in the consumer behavior and prefferences of consumers. Paper presents preliminary results of the primary research conducted at the end of 2014 in two selected bordering regions - South Moravia Region of the Czech Republic and Lower Austria in the Federal Republic of Austria and focuses precisely on the differences in the approach to regional food labels in consumers' shopping behavior in both regions. The research was conducted of a representative sample of 450 respondents in each region. The research results are presented using correspondence analysis and also other statistical methods, calculating the dependence on netto monthly family inc

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Znalosti pro tržní praxi 2015

  • ISBN

    978-80-87533-12-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    848-859

  • Název nakladatele

    Societas Scientiarum Olomucensis II.

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku