Preference regionálních potravin v Jihomoravském kraji a v Dolním Rakousku v závislosti na příjmu domácností
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F15%3A%231007050" target="_blank" >RIV/71226401:_____/15:#1007050 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Preference regionálních potravin v Jihomoravském kraji a v Dolním Rakousku v závislosti na příjmu domácností
Popis výsledku v původním jazyce
Regionální značení je aktuálním marketingovým tématem v souvislosti s regiony v ČR i zahraničí. V ČR se první regionální značky objevují přibližně před deseti lety, v Rakousku jen o několik let dříve. Přesto je vývoj regionálního značení v obou těchto zemích výrazně odlišný a promítá se také v nákupním chování spotřebitelů. Článek přináší dílčí výsledky primárního výzkumu realizovaného na konci roku 2014 ve dvou vybraných - sousedních příhraničních regionech- v Jihomoravském kraji v České republice a Dolním Rakousku ve Spolkové republice Rakousko a zaměřuje se právě na odlišnosti v preferencích regionálních potravin v oblasti nákupního chování spotřebitelů v obou regionech. Výzkum byl realizován na reprezentativním vzorku 450 respondentů v každém regionu. Výsledky výzkumu jsou prezentovány pomocí korespondenční analýzy a zároveň jsou pomocí dalších statistických metod interpretovány v závislosti na výši čistého měsíčního rodinného příjmu respondentů v obou regionech.
Název v anglickém jazyce
Regional food preference in South Moravia region and Lower Austria region depending on family income
Popis výsledku anglicky
Regional labelling is the current marketing issue in the context of the regions in the Czech Republic as well as abroad. The first regional labels appeared on the Czech market about ten years ago, in Austria only a few years earlier. Development of a regional labelling in both countries differes and the process of its application is also reflected in the consumer behavior and prefferences of consumers. Paper presents preliminary results of the primary research conducted at the end of 2014 in two selected bordering regions - South Moravia Region of the Czech Republic and Lower Austria in the Federal Republic of Austria and focuses precisely on the differences in the approach to regional food labels in consumers' shopping behavior in both regions. The research was conducted of a representative sample of 450 respondents in each region. The research results are presented using correspondence analysis and also other statistical methods, calculating the dependence on netto monthly family inc
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Znalosti pro tržní praxi 2015
ISBN
978-80-87533-12-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
848-859
Název nakladatele
Societas Scientiarum Olomucensis II.
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—