Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

New Method of Monitoring a Creative Project and its Use in Practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F17%3A63517675" target="_blank" >RIV/70883521:28130/17:63517675 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    New Method of Monitoring a Creative Project and its Use in Practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of this paper is to design new methods of creative project management and verify whether they are practically applicable by the means of Water for All Project, a case study of product innovation. Our effort is based on the method of Earned Value Management, which we modify so that it can be used in a creative environment and we use a universal unit for measuring the planned as well as implemented value. This unit comprises difficulty points assigned to the project products. Through our own procedure we define an exact reference mode of the project so that we can complement it with a simulated process using dynamic modelling. This allows us to compare on the model the planned and actual development of the project with the simulated development that also contains forecast of the further advancement of the project. The simulation includes elements such as fatigue during the project, team members´ motivation and quality of the work done. We describe the use of new methods step by step on the case study of the Water for All Project.

  • Název v anglickém jazyce

    New Method of Monitoring a Creative Project and its Use in Practice

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of this paper is to design new methods of creative project management and verify whether they are practically applicable by the means of Water for All Project, a case study of product innovation. Our effort is based on the method of Earned Value Management, which we modify so that it can be used in a creative environment and we use a universal unit for measuring the planned as well as implemented value. This unit comprises difficulty points assigned to the project products. Through our own procedure we define an exact reference mode of the project so that we can complement it with a simulated process using dynamic modelling. This allows us to compare on the model the planned and actual development of the project with the simulated development that also contains forecast of the further advancement of the project. The simulation includes elements such as fatigue during the project, team members´ motivation and quality of the work done. We describe the use of new methods step by step on the case study of the Water for All Project.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60500 - Other Humanities and the Arts

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vision 2020: Sustainable Economic development, Innovation Management and Global Growth

  • ISBN

    978-0-9860419-9-0

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1683-1693

  • Název nakladatele

    IBIMA

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Madrid

  • Datum konání akce

    8. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku