Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ambient media in advertising : importance of design in ambient media creation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F18%3A63520218" target="_blank" >RIV/70883521:28130/18:63520218 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/43782" target="_blank" >https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/43782</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ambient media in advertising : importance of design in ambient media creation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The book Ambient media in advertising: The importance of design in the process of creation of ambient media deals with the role of graphic and industrial design in the creative process and perception of ambient medium. Aim of the author is to establish a role and importance of design in the process of creation of ambient media based on theoretical resources and evaluation of analysis. The book describes impact and influence of ambient media on recipients based on extensive quantitative research. Almost 1000 examples of ambient media were gathered and analysed to become the source for this study. Within the results of quantitative research carried out the method SASI worldwide, the author defines a position of ambient media in a system of marketing communication. Also the definition of ambient media is set down. Finally a reader of the book finds out optimal process of creation of ambient medium in the frames of ambient media design.

  • Název v anglickém jazyce

    Ambient media in advertising : importance of design in ambient media creation

  • Popis výsledku anglicky

    The book Ambient media in advertising: The importance of design in the process of creation of ambient media deals with the role of graphic and industrial design in the creative process and perception of ambient medium. Aim of the author is to establish a role and importance of design in the process of creation of ambient media based on theoretical resources and evaluation of analysis. The book describes impact and influence of ambient media on recipients based on extensive quantitative research. Almost 1000 examples of ambient media were gathered and analysed to become the source for this study. Within the results of quantitative research carried out the method SASI worldwide, the author defines a position of ambient media in a system of marketing communication. Also the definition of ambient media is set down. Finally a reader of the book finds out optimal process of creation of ambient medium in the frames of ambient media design.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7454-825-3

  • Počet stran knihy

    140

  • Název nakladatele

    Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Multimedia Communications

  • Místo vydání

    Zlín

  • Kód UT WoS knihy