Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Categorization of Ambient Media Based on Identification of Common Signs of Selected Installations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F19%3A63523766" target="_blank" >RIV/70883521:28130/19:63523766 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-12453-3_47" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-12453-3_47</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-12453-3_47" target="_blank" >10.1007/978-3-030-12453-3_47</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Categorization of Ambient Media Based on Identification of Common Signs of Selected Installations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ambient media are still perceived as an extremely efficient communication tool, mostly within social communication within specified types of commercial communication. It is possible to describe ambient media as non-standard, unusual and not very frequent medium, which is not used very often in the system of marketing communication. In the theoretical frame only general qualities and characteristics of ambient media are published, which define the qualities of these media and at the same time the categorization in the marketing communication tools, which can be considered as current, such as viral marketing, guerilla marketing, etc. However, these statements are too general and they do not focus on the nature of ambient media. This article has the aim to help conceptualize ambient media and define clear grounding and categorization of ambient media, where the base for categorization are common features of already published installations of ambient media. It is possible to use the final categorization in practice, where on its bases it is possible to identify specific category and subsequently create ambient medium according to the requirements of the advertiser of the communication claim. Considering the qualities of ambient media, this categorization is globally applicable.

  • Název v anglickém jazyce

    Categorization of Ambient Media Based on Identification of Common Signs of Selected Installations

  • Popis výsledku anglicky

    Ambient media are still perceived as an extremely efficient communication tool, mostly within social communication within specified types of commercial communication. It is possible to describe ambient media as non-standard, unusual and not very frequent medium, which is not used very often in the system of marketing communication. In the theoretical frame only general qualities and characteristics of ambient media are published, which define the qualities of these media and at the same time the categorization in the marketing communication tools, which can be considered as current, such as viral marketing, guerilla marketing, etc. However, these statements are too general and they do not focus on the nature of ambient media. This article has the aim to help conceptualize ambient media and define clear grounding and categorization of ambient media, where the base for categorization are common features of already published installations of ambient media. It is possible to use the final categorization in practice, where on its bases it is possible to identify specific category and subsequently create ambient medium according to the requirements of the advertiser of the communication claim. Considering the qualities of ambient media, this categorization is globally applicable.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Strategic Innovative Marketing and Tourism

  • ISBN

    978-3-030-12452-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    413-421

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Athenian Riviera

  • Datum konání akce

    17. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku