Od sebereflexe k sebevýchově (poznámky k budování psychosomatické kondice studentů sociální pedagogiky)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F10%3A00001037" target="_blank" >RIV/70883521:28150/10:00001037 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Od sebereflexe k sebevýchově (poznámky k budování psychosomatické kondice studentů sociální pedagogiky)
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je teoretickou úvahou před započetím longitudinálního výzkumu rozvoje schopnosti sebereflexe u vysokoškolských studentů sociální pedagogiky. Kultivaci (sebe)reflektivity v procesu budování profesní identity lze podpořit dobře zvolenou osobnostní přípravou, která zahrnuje mimo jiné i prvky psychosomatiky. Hlavním úkolem učitele jako facilitátora je motivovat, povzbuzovat a vést studenty k sebepoznání a seberozvoji a tím k plnějšímu autentickému životu. Výzkum rozvoje schopnosti sebereflexe můžepřinést cenné poznatky pro zkvalitnění profesní přípravy studentů zmíněného oboru.
Název v anglickém jazyce
From Self Reflection To Self Education (Notes on Bulding Psychosomatic Condition in Students of Social Pedagogy)
Popis výsledku anglicky
The paper is a theoretical contemplation prior to a longitudinal study of self-reflection skills development in university students of social pedagogy. Cultivation of self-reflectivity in the process of creating a professional identity can be encouragedby a well chosen personality training, which includes, inter alia, elements of psychosomatics. The main task of the teacher as a facilitator is to motivate, encourage and guide the students to self-knowledge and self-development and thus a fuller authentic life. A research on self-reflection skills development can provide valuable findings in order to improve the professional training of students of the given discipline.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F1220" target="_blank" >GA406/09/1220: Determinace a rozvoj kompetencí sociálního pedagoga v profesionální přípravě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
V. medzinárodná konferencia doktorandov odborov psychológia a sociálna práca. Zborník z konferencie.
ISBN
978-80-8094-699-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
432-436
Název nakladatele
Univerzita Konštantína Filozofa, Fakulta sociálnych vied a zdravotníctva
Místo vydání
Nitra, SR
Místo konání akce
Nitra, SR
Datum konání akce
23. 4. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—