Self-Regulated Learning as an Crucial Value of the Creative Personality
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F10%3A43866048" target="_blank" >RIV/70883521:28150/10:43866048 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Autoregulácia učenia ako hodnota kreatívnej osobnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Ciel'om predkladanej kapitoly je charaktrizovať autoreguláciu v systéme tvorivej osobnosti. Autoregulácia učenia ako fínálna a inštrumentálna hodnota osobnosti determinuje jej sebaakturalizáciu. Autorka Hl'adá možnosti ako sebakoncepciu rozvíjať v súlades jej aktualizačnou tendenciou. V uvedenej súvislosti charakterizuje dimenzie sebaregulácie učenia, pričom sa opiera o literatúru domácej a zahraničnej proviniencie. Sebereguláciu nezužuje iba na oblasť školského poznávania, ale vníma ju aj ako potencionalitu na ceste celoživotného vzdelávania, ktoré zahŕňa proces stávania sa tvorivou osobnosťou, poznanie seba samého, motiváciu a vol'u ako determinanty svojho poznania.
Název v anglickém jazyce
Self-Regulated Learning as an Crucial Value of the Creative Personality
Popis výsledku anglicky
The aim of this chapter is to describe self-regulated learning in system of creative personality. Self-regulation of learning as a final and instrumental value of personality determines its self-actualisation. Authoress seeks possibilities to develop self-conception in accordance with actualisation tendency. In that context, she is characterizing self-regulation dimensions of learning, relying on literature of domestic and foreign provenance. Authoress does not diminish self-regulation only to area of school cognition, but sees it as poncionality towards lifelong learning, which involves a process of becoming a creative personality, self perception, motivation and desire as determinants of self knowledge.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F1240" target="_blank" >GA406/09/1240: Kognitivní a nonkognitivní determinanty rozvoje autoregulace učení studentů pomáhajících profesí.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Kognitivní a nonkognitivní determinanty rozvoje autoregulace učení studentů
ISBN
978-80-7315-214-7
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-124
Počet stran knihy
124
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—