Gifted Education - Legislation and Education Responses in Spain, Brasil and Korea
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F11%3A43866341" target="_blank" >RIV/70883521:28150/11:43866341 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Gifted Education - Legislation and Education Responses in Spain, Brasil and Korea
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the mapping of the current state of gifted education problem in Spain, Brazil and (South) Korea. Gifted education development, its current state, legislation, institutions dealing with giftedness, process of identification and teacher training are introduced within each country. The detailed descriptions of specific institutions or schools for gifted pupils or students are attached to selected countries. The article was created as an output from the subject Educating IntellectuallyGifted students which was taught at the Faculty of Education at the University of Tampere in Finland.
Název v anglickém jazyce
Gifted Education - Legislation and Education Responses in Spain, Brasil and Korea
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the mapping of the current state of gifted education problem in Spain, Brazil and (South) Korea. Gifted education development, its current state, legislation, institutions dealing with giftedness, process of identification and teacher training are introduced within each country. The detailed descriptions of specific institutions or schools for gifted pupils or students are attached to selected countries. The article was created as an output from the subject Educating IntellectuallyGifted students which was taught at the Faculty of Education at the University of Tampere in Finland.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Talented Learner
ISBN
978-80-210-5701-2
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
190 - 203
Počet stran knihy
211
Název nakladatele
Masarykova Univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—