Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gifted Education - Legislation and Education Responses in Spain, Brasil and Korea

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F11%3A43866341" target="_blank" >RIV/70883521:28150/11:43866341 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Gifted Education - Legislation and Education Responses in Spain, Brasil and Korea

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the mapping of the current state of gifted education problem in Spain, Brazil and (South) Korea. Gifted education development, its current state, legislation, institutions dealing with giftedness, process of identification and teacher training are introduced within each country. The detailed descriptions of specific institutions or schools for gifted pupils or students are attached to selected countries. The article was created as an output from the subject Educating IntellectuallyGifted students which was taught at the Faculty of Education at the University of Tampere in Finland.

  • Název v anglickém jazyce

    Gifted Education - Legislation and Education Responses in Spain, Brasil and Korea

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the mapping of the current state of gifted education problem in Spain, Brazil and (South) Korea. Gifted education development, its current state, legislation, institutions dealing with giftedness, process of identification and teacher training are introduced within each country. The detailed descriptions of specific institutions or schools for gifted pupils or students are attached to selected countries. The article was created as an output from the subject Educating IntellectuallyGifted students which was taught at the Faculty of Education at the University of Tampere in Finland.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Talented Learner

  • ISBN

    978-80-210-5701-2

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    190 - 203

  • Počet stran knihy

    211

  • Název nakladatele

    Masarykova Univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly