Mentoring jako metodická podpora vzdělávání učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43872040" target="_blank" >RIV/70883521:28150/14:43872040 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mentoring jako metodická podpora vzdělávání učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace představuje základní principy mentoringu především se zaměřením na (sebe)rozvoj učitele. Jejím cílem je vyzdvihnout přínosy mentoringu a proces zavádění systému metodické podpory do praxe. Publikace představuje výsledky zavedeného programu mentoringu na pilotních základních a středních školách ve Zlínském kraji, zaměřuje se na ověření (evaluaci) kvality (úrovně) výuky začínajících učitelů před poskytováním metodické podpory a po jeho absolvování. Poukazuje na oblasti, které mohou být součástídalšího rozvoje pedagogické práce učitele. Podtrhuje tak význam mentoringu a kvality mentorského vztahu, který sehrává klíčovou roli v profesním rozvoji učitele. Měření kvality vzdělávání se v současné době zaměřuje na kvalitu strukturální (objektivně měřitelná kritéria, jako je např. počet přijatých studentů na vyšší stupeň vzdělávání), kvalitu výsledků a výstupů (srovnání výsledků mezi jednotlivými žáky, často však zůstává pouze v rovině znalostní) a na kvalitu procesní (zaměřuje se na
Název v anglickém jazyce
Mentoring as a methodical support for teacher education
Popis výsledku anglicky
The publication introduces the basic principles of mentoring primarily focusing on the teacher´s (self-)development. It aims to highlight the benefits of mentoring and the implementation process of methodical support into practice. The publication also presents the results of the implemented mentoring programme in the pilot primary and secondary schools in the Zlín Region; it focuses on verification (evaluation) of the quality (level) of teaching in trainee teachers before and after receiving methodicalsupport. Pointing out the areas of further development of teachers´ pedagogical activities, it also highlights the importance of mentoring as well as the quality of the mentoring relationship which plays a key role in the professional development of teachers. Measuring the quality of education currently focuses on the structural quality (i.e. objectively measurable criteria, such as the number of students admitted to a higher level of education), the quality of results and outcomes (i.e
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7454-457-6
Počet stran knihy
139
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Místo vydání
Zlín
Kód UT WoS knihy
—