Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mentoring jako metodická podpora vzdělávání učitelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43872040" target="_blank" >RIV/70883521:28150/14:43872040 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mentoring jako metodická podpora vzdělávání učitelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace představuje základní principy mentoringu především se zaměřením na (sebe)rozvoj učitele. Jejím cílem je vyzdvihnout přínosy mentoringu a proces zavádění systému metodické podpory do praxe. Publikace představuje výsledky zavedeného programu mentoringu na pilotních základních a středních školách ve Zlínském kraji, zaměřuje se na ověření (evaluaci) kvality (úrovně) výuky začínajících učitelů před poskytováním metodické podpory a po jeho absolvování. Poukazuje na oblasti, které mohou být součástídalšího rozvoje pedagogické práce učitele. Podtrhuje tak význam mentoringu a kvality mentorského vztahu, který sehrává klíčovou roli v profesním rozvoji učitele. Měření kvality vzdělávání se v současné době zaměřuje na kvalitu strukturální (objektivně měřitelná kritéria, jako je např. počet přijatých studentů na vyšší stupeň vzdělávání), kvalitu výsledků a výstupů (srovnání výsledků mezi jednotlivými žáky, často však zůstává pouze v rovině znalostní) a na kvalitu procesní (zaměřuje se na

  • Název v anglickém jazyce

    Mentoring as a methodical support for teacher education

  • Popis výsledku anglicky

    The publication introduces the basic principles of mentoring primarily focusing on the teacher´s (self-)development. It aims to highlight the benefits of mentoring and the implementation process of methodical support into practice. The publication also presents the results of the implemented mentoring programme in the pilot primary and secondary schools in the Zlín Region; it focuses on verification (evaluation) of the quality (level) of teaching in trainee teachers before and after receiving methodicalsupport. Pointing out the areas of further development of teachers´ pedagogical activities, it also highlights the importance of mentoring as well as the quality of the mentoring relationship which plays a key role in the professional development of teachers. Measuring the quality of education currently focuses on the structural quality (i.e. objectively measurable criteria, such as the number of students admitted to a higher level of education), the quality of results and outcomes (i.e

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7454-457-6

  • Počet stran knihy

    139

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií

  • Místo vydání

    Zlín

  • Kód UT WoS knihy